ایرنا- دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه اصلاح طلبان سالهاست نان وفاقشان را می خورند، گفت: تلاش می کنیم نیروهای ارزشی و ولایی به نقطه واحدی برسند اصولگرایان اگر باهم همراه و یک صدا شوند پیروز انتخابات مجلس خواهند شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مصطفی پور محمدی» عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در آستانه هر انتخابات بیشترین انرژی ما صرف موضوع اتحاد و همگرایی می شود، افزود: این مشکل تنها در جناح اصولگرا نیست بلکه جناح اصلاح طلب نیز با چنین مشکلی مواجه است و منشا این مشکل در تعاریف نادرست از فعالیت سیاسی است.

وی با اشاره به بخش آخر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: این بخش مربوط به برنامه ها و راه کارهای اداره کشور در آینده است و بیشترین تاکید در این بخش از بیانه بر روی سبک زندگی است. سبک زندگی ریشه در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، قضایی و رفتارشناسی ما دارد.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: سبک، رفتار و فضای سیاسی جامعه ما چگونه است؟ جامعه ای که همه زندگی آن به انتخابات و صندوق رای بستگی دارد و همه مسئولیت ها از صدر تا ذیل اداره کشور از طریق انتخابات و مشارکت مردم است،   باید تکلیف خود را با این مقوله روشن کند.

پورمحمدی یادآور شد: در جامعه ای که همه هویت سیاسی خود را از انتخابات و صندوق رای می گیرند؛ رفتار، فضا، عملیات، ادبیات سیاسی و ساز و کار هر کدام از این مفاهیم اهمیت بسیار زیادی دارد. می خواهیم به سراغ صندوق رای برویم، فعالان سیاسی می خواهد تلاش کنند، چه نامزدها و چه آنهایی که می خواهند در کارزار انتخابات به آنها کمک می کنند.

وی ادامه داد: در حالی به انتخابات مجلس نزدیک می شویم که تعریف جامع و کاملی در دسته بندی ها و فعالیت ها نداریم. احزاب و حتی جناح ها تعریف و تحلیل درستی از وضعیت خود ندارند، حتی مرزبندی ها هم میان جناح ها نامشخص است.

وزیر پیشین دادگستری با بیان اینکه نمی شود که جناح و حزبی رویکرد و برنامه خود را تعریف و تبیین نکند، اظهار کرد: جناح ها باید ساز و کار، ابزار و حتی همراهان و نقطه هدف خود را بشناسند. در موعد انتخابات بخش اعظم وقت و انرژی ما صرف ساماندهی فعالان عرصه سیاسی می شود، که چگونه دور هم جمع شوند و به شعاری واحد برسند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هر دو جناح بزرگ کشور مدعی هستیم در آرمان ها و اصول مشترکیم ولی هنوز این تردید، سردر گمی، انتخاب رویکرد، انتخاب شعار و گفتمان از مسائل اساسی و حل نشده ما است.

وی با بیان اینکه هنوز جناح های کشور بر سر چگونگی حضور یافتن در انتخابات دچار مشکل هستند، افزود: آرایش و تعاریف فعالیت برای همه نامشخص است، منابع مالی و ابزار تبلیغی انتخابات ما نامشخص و یا بدون تعریف است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انتخابات برای همه ابعاد مدیریتی کشور ما عملیاتش سیاسی است، یادآور شد: اهداف و مطالبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی پشت مشارکت مردم قرار دارد و ما باید در هر دوره این سیاست های متعدد را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: نماینده وارد مجلسی می شود که اهداف و سمت و سوی آن نامشخص است، بعد از انتخابات است که مشخص می شود از هر رشته و تخصصی چند نفر وارد مجلس شده است، در صورتی که جناح های سیاسی ما اگر برنامه محور بودند از قبل اصل چیدمان و نیاز روز جامعه را تشخیص و نسبت به آن نیاز، نیرو در نظر می گرفتند.

پورمحمدی اضافه کرد: در گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی، فضای و سازکار سیاسی در کشور هستیم. هنوز تکلیف رفتار سازمان یافتگی سیاسی روشن نیست. هنوز مرزهای فعالیت در مجلس، شورا شهر، دولت، نهادهای مدنی و حوزه مسئولیت نهادهای انتخابی و انتصابی مشخص نیست.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در هر دوره گفته می شود که مثل غربی ها هزینه انتخاباتی مان بالا نیست، افزود: اگر یک محاسبه سرانگشتی از حجم فعالیت صدا و سیما، رسانه های خصوصی و نیمه دولتی و نیمه وابسته و هزینه های گروه ها و احزاب، نامزدها و طرفداران آنها انجام دهیم متوجه حجم هزینه های انتخابات در کشور می شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آینده انتخابات مجلس را چگونه ارزیابی می کنید و کدام جناح پیروز خواهد شد؟ گفت: تظاهر می شود اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس هستند البته اگر باهم همراه و یک صدا شوند، اصلاح طلبان سال ها نان وفاقشان را می خورند.

پور محمدی ادامه داد: این دوره انتخابات، سخت تر از دوره های قبلی است زیرا تعداد نامزدها زیاد و هماهنگی میان گروه ها مشکل است. در جناح اصلاح طلب هم به همین شکل است. با وجود این ما در حال کار هستیم و تلاش می کنیم نیروهای ارزشی و ولایی به نقطه واحدی برسند.