نام این چهار مربی در حالی رسانه‌ای شده که مسئولان باشگاه پرسپولیس نیم نگاهی هم به حضور مربیان خارجی نامدار در کادرفنی شان دارند و باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می‌دهد.

جانشین برانکو ایوانکوویچ را بشناسید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برانکو ایوانکوویچ بعد از سال ها دوباره به ایران برگشت و این خبر ورزشی مهمی بود. او پیش از اینکه به تهران بیاید چندسالی بود که سکه شانسش دیگر جواب نمی داد، حتی در فصل اول همراهی با پرسپولیس نیز لیگ وقتی به نیمه رسید، هیأت مدیره باشگاه بر سر حفظ یا قطع همکاری با او چند جلسه ای را برگزار کردند اما نظر اکثریت این بود که روغن ریخته را نذر امام زاده نکنند و پایان فصل تصمیم بگیرند.

 

احیای برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس

حتی خوشبین ترین پرسپولیسی نیز فکر نمی کرد تیمی که در رده 10 تا 13 جدول نوسان می کند مدعی قهرمانی شود. معادلات لیگ طوری رقم خورد که تیم برانکو در چند بازی آخر گوی سبقت را از استقلال و استقلال اهواز ربود و بعد از سالها صدر جدول را به خود دید. فقط یک بازی مانده بود تا پرسپولیسی ها با برانکو ایوانکوویچ جام قهرمانی را بالای سر ببرند اما باخت مقابل منصوریان این رویا را از آنها گرفت و با وجود تساوی امتیاز با استقلال اهواز، ولی به خاطر گل زده بیشتر، رقیب اهوازی جام را به خانه برد.

این پایان ماجرا نبود برانکو ایوانکوویچ از سال دوم تا چهارم حضور خود در پرسپولیس سه جام در لیگ برتر، یک جام حذفی، دو سوپر جام و یک سومی آسیا و یک دومی آسیا را برای پرسپولیسی ها کسب کرد آن هم در زمانی که پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم بود و سابقه تیم هایی که در این وضعیت قرار می گیرند نشان می دهد که بیشتر باید برای بقا در لیگ برتر تلاش کنند تا آنکه برای قهرمانی بجنگند. پرسپولیس با هدایت برانکوایوانکوویچ اما برای قهرمانی جنگید و این جنگندگی اش نیز زبانزد عام و خاص شد.

 

3 چالش پرسپولیس بعد از برانکو ایوانکوویچ

 

اما برانکو ایوانکوویچ با وجود یک سال قرارداد داشتن با پرسپولیس، به دلایلی که فقط خود او می داند تصمیم گرفت ایران را ترک کند و سرمربی تیم الاهلی عربستان شود. امروز پرسپولیس در وضعیت انتخاب سرمربی قرار دارد برخی می گویند مدیران پرسپولیس و جانشین برانکو ایوانکوویچ وضعیت سختی خواهند داشت و انتظارات هواداران بعد از سه سال قهرمانی خیلی بالاست و ضمن آنکه صبر و انتظار ندارند، تحمل باخت هم ندارند.

از طرفی چالش سوم پرسپولیس این است که پس از کسب نتایج درخشان در سال های گذشته، پیشنهادات خوبی به بازیکنان پرسپولیس داده می شود. نبود سرمربی بازیکنان را دچار تردید می‌کند که آیا در این تیم بمانند یا خیر. باید تکلیف سرمربی تیم پرسپولیس مشخص شود. در این میان رقبا نیز بیکار ننشسته‌اند و در حال تقویت تیمشان برای لیگ نوزدهم هستند اما پرسپولیس در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

 

چه سئوالات مهم از مدیران پرسپولیس بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ

 

برای اهالی فوتبال سوال مهم این است که؛ چه کسی قرار است جای برانکو روی نیمکت پرسپولیس بنشیند؟ فارغ از همه اتفاقات این روزها و چرایی جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس حالا پرسش مهم در این باشگاه به جانشین برانکو ایوانکوویچ  برمی گردد.

امروز برخی نام ها به عنوان گزینه های احتمالی برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح شدند اما مدیران بیشتر از آنکه برای یافتن جانشین برانکو ایوانکوویچ  فکر کنند به دنبال راه حلی هستند تا از زیر فشار وحشتناک هواداران خود خارج شوند. شاید یکی از راه های آرام کردن هواداران پرسپولیس این باشد که؛ باشگاه در وهله اول از آنها نظرخواهی کند. این سئوال نیز مطرح است که؛ کدام مربی جسارت نشستن جای موفق ترین مربی سالیان اخیر پرسپولیس را دارد؟

 

جانشین برانکو ایوانکوویچ کیست؟

 

برانکو ایوانکوویچ ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ایمیل مربوط به فسخ قراردادش را با توجه به عدم پرداخت مطالبات خود به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد تا تمام دست اندرکاران و هواداران این تیم را با شوک روبرو کند.

سرمربی سرخپوشان پایتخت در حالی از پرسپولیس جدا شد که مدیران این باشگاه قصد داشتند بخشی از مطالبات وی را پرداخت کنند اما برانکو حاضر نشد تا دوشنبه منتظر بماند.

ایرج عرب پس از اینکه نامه فسخ قرارداد برانکو را مشاهده کرد قصد داشت این موضوع را در سکوت کامل خبری پیش ببرد تا پس از عدم حضور برانکو یا نماینده قانونی اش برای دریافت پول اعلام کند این مربی علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته است و با وجود فراهم شدن طلبش هم از پرسپولبس به الاهلی رفت.

برملاشدن نامه برانکو سبب شد تا عرب چاره‌ای جز تأیید این خبر نداشته و هیأت مدیره باشگاه را به جلسه‌ای فوری فرا بخواند.

نشستی که هیچ خروجی خاصی در پی نداشت و آنها را برای خروج از فشار هواداران خشمگین پرسپولیس بر آن داشت تا بیانیه ای در حمایت از برانکو داده و وی را سرمربی تیم خود بدانند.

با این حال مدیرعامل پرسپولیس از صبح امروز همراه با پیمانکار باشگاه که نقش مشاور وی را نیز بر عهده دارد دنبال جانشین برانکو ایوانکوویچ افتاده اند. اتفاقی که همزمان با تجمع چند هوادار مقابل درب باشگاه در اعتراض به سیاست های ایرج عرب است.

از قرار معلوم آنها به فکر ارائه پیشنهاد به دو سرمربی سابق این تیم هستند تا خیلی زود تکلیف نیمکت تیم را روشن کنند. این دو سرمربی داخلی هستند و یکی تیم دارد و یکی هم در پایان لیگ هجدهم از تیمش جدا شد.

همچنین آنها قرار است همزمان بحث مذاکره با سه مربی خارجی را در برنامه خود قرار دهند تا بتوانند جایگزین برانکو را انتخاب کنند.

بنابراین اگر چه مسئولان این باشگاه اعلام می‌کنند همچنان به دنبال بازگرداندن برانکو هستند اما باید پذیرفت که این مربی تیم آینده‌اش را انتخاب کرده است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال این موضوع به فکر انتخاب جانشین برانکو ایوانکوویچ افتاده‌اند و در این بین یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده مشهد جدی‌ترین گزینه سرمربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود.

اصلی ترین گزینه جانشینی برانکو ایوانکوویچ

گل‌محمدی اگر چه چندی پیش قراردادش را با پدیده تمدید کرد اما در چند روز اخیر خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه بندی در قرارداد او وجود دارد که در صورت پیشنهاد از پرسپولیس می‌تواند قراردادش را فسخ کند. باید دید این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر اما اصلی‌ترین موضوع این است که گل‌محمدی در حال حاضر جدی‌ترین گزینه سرمربیگری سرخپوشان به شمار می‌رود و حتی گفته شده تلاش برای حضور او در پرسپولیس آغاز شده است.

ناگفته نماند که نام علی دایی و افشین قطبی نیز در بین گزینه‌های احتمالی جانشین برانکو ایوانکوویچ  است. البته مهدی حاج باقر، مدیربرنامه‌های این مربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد، مسئولان پرسپولیس تا این لحظه هیچگونه تماسی با او نداشته اند. البته گفته می‌شود او یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشین برانکو ایوانکوویچ  است. قطبی در لیگ هجدهم هدایت فولاد را برعهده داشت، اما پس از پایان مسابقات با این تیم به توافق نرسید. او سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد و در تیم‌های آسیایی نیز مربی بوده است.

البته برخی مدیران پرسپولیس می گویند یک سرمربی خارجی جای برانکو ایوانکوویچ را می گیرد. زلاتکو کرانچار کروات نیز که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد، چندی پیش از سرمربیگری تیم ملی امید کشورمان کنار گذاشته شد و البته اکنون در تهران است تا مطالبات خود را دریافت کند. البته قرار است او ساعت ۳ بامداد فردا (سه شنبه) راهی کرواسی شود. او با سپاهان در لیگ ایران قهرمانی را کسب کرد و از گزینه‌های جانشین برانکو ایوانکوویچ، هموطن خود است.

نام این چهار مربی در حالی رسانه‌ای شده که مسئولان باشگاه پرسپولیس نیم نگاهی هم به حضور مربیان خارجی نامدار در کادرفنی شان دارند و باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می‌دهد.