اهمیت عکاسی تبلیغاتی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از عناصر مهم در کمپین های تبلیغاتی برند ها، چه در فضای آنلاین چه فیزیکی، تصاویر و تبلیغات بصری است. شاخه عکاسی تبلیغاتی نیز به همین دلیل تخصصی است که خلاقیت، دقت و تجربه در اجرای صحیح آن نقش اساسی دارد. در عکاسی تبلیغاتی محصول باید علاوه بر تسلط به سبک های مختلف و مهارت کافی، درک جامعی از سلایق مشتری و جامعه هدف نیز داشته باشید. پیش رو کمی در مورد ماهیت عکاسی تبلیغاتی و اینکه در کسب و کار چه اهمیتی دارد، صحبت خواهیم کرد.

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکس و تصویر جذاب ترین و پر بازده ترین راهکار برای دیده شدن است. شما می توانید روزی 500 ایمیل به مشتریان خود بزنید بدون این که بازخوردی از آن ها دریافت کنید اما تاثیر یک عکس تبلیغاتی خلاقانه می تواند تا سال ها در ذهن جامعه هدف برند شما را حک کند.

هنگامی که به یک تبلیغ نگاه می کنید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند چیست؟ بر اساس نظر کارشناسان که در وبسایت The Art Career Project وجود دارد، پاسخ بدیهی تصویر است. عکاسی تبلیغاتی راهی است بصری برای رساندن پیام برند (فروش محصول، یادآوری برند، آگاهی و ... ) و جلب توجه بیشتر که در نهایت تمام این موارد به فروش بیشتر منجر خواهد شد.

مزایای عکاسی تبلیغاتی

 

  • عکس مفهوم را به سرعت منتقل می کند.

گاهی تاثیر یک تصویر از ده ها هزار کلمه نیز بیشتر است. عکاسی تبلیغاتی بخصوص برای عکاسی از محصول هر چقدر هم خلاقانه باشد، پیچیدگی مفهومی خاصی ندارد و مخاطب برای فهم آن نیاز به حل کردن پازل ندارد. البته شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام به شما اجازه می دهند تا متنی کوتاه را به همراه تصویر قرار دهید تا اگر پیچیدگی وجود دارد، در حد چند کلمه مفهوم را برسانید.

  • تصاویر برندسازی می کنند.

تصاویر تبلیغاتی برای انتقال لحن و پیام برند کارساز هستند. انتشار تصاویر تبلیغاتی متعدد با پیام هایی ثابت و طیف رنگی سازمانی مشخص، می تواند آگاهی از برند را حتی به سمت و سوی جهت دهی شده ببرد. حتی برند هایی که سالیان زیادی از شعار آن ها می گذرد هم می توانند با عکاسی تبلیغاتی خلاقانه و اجرای کمپین های بازاریابی مختلف، تغییرات خود را به گوش مخاطب برسانند.

  • عکس خلاقانه وایرال می شود.

گسترش اینترنت جهانی و پلتفرم های آنلاین پتانسیل بسیار بالایی را به عکس های خلاقانه داده است. عکاسی تبلیغاتی برند های مشهور مانند کوکا کولا، نایک، هاینز، چنل و ... تا به حال توسط میلیون های نفر در سراسر جهان دیده شده است و آن هم بدون هزینه!

بنر و بیلبورد های ثابت در نقاط مختلف شهر با هزینه ای بالا شاید شعار برند شما را به گوش چند صد هزار نفر برساند.

وایرال شدن در سطح اینترنت بصورت رایگان است و فوق العاده قدرتمند!

اگر تمایل دارید با تکنیک های به روز و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که فروش را متحول می کنند بیشتر آشنا شوید، به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست از وبسایت ایران وب لایف مراجعه کنید.

  • تاثیر مستقیم خرید آنلاین

به همان اندازه که کلمات در توضیح هر چیزی که می خواهیم بخریم مورد نیاز هستند، به همان اندازه یا شاید بیشتر تصاویر با کیفیت و خلاقانه در تصمیم به خرید ما نقش دارند. زمانی که مشتریان بالقوه بتوانند واقعاً ببینند محصولشان چه شکلی است یا سبک زندگی که قصد خرید آن را دارند را مشاهده کنند، تصمیم به خرید شکل می گیرد.

  • مقرون به صرفه

هزینه عکاسی تبلیغاتی شاید در نگاه اول کمی بالا به نظر برسد، اما قطعا از یک تبلیغ یا تیزر تلوزیونی ارزان تر تمام می شوند. جدای این موضوع، مخاطب برای مشاهده و تحلیل یک تصویر تبلیغاتی خلاقانه به چند ثانیه زمان نیاز دارد و این سبب جلب توجه بیشتر آن نسبت به یک تبلیغ تلوزیونی با مدت زمان بیشتر است.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که یک تصویر را در هر جایی (پلتفرم های آنلاین، وبسایت، اینستاگرام، بیلبورد تبلیغاتی، اتوبوس های شهری و ...) می توان به کار برد؛ در صورتی که تبلیغ ویدئویی جای کمی برای نمایش چه در فضای آنلاین چه آفلاین دارد. (منبع از وبسایت splento.com)

مروری بر تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلغاتی برای مقاصد تجاری بر اساس تحقیقات گردآوری شده در وبسایت georgetown.edu از دهه 1850 در آمریکا شروع شد اما به دلیل کمبود فناوری های لازم در آن زمان محدود شد. در دهه 1920 تا 1950 اما عکاسی تبلیغاتی به کمک فناوری لازم رشد چشمگیری داشت و در سال 1980 بیش از 80 درصد برند های مطرح در صنعت عکاسی تبلیغاتی سرمایه گذاری کردند.

هم اکنون با گسترش فناوری بخصوص در زمینه دوربین های عکاسی، عکاسی تبلیغاتی به مرحله بلوغ رسیده است و می توان با کیفیت ترین تصاویر را گرفت. هنر عکاس حرفه ای در قرن حاضر، ثبت عکاس هایی خلاقانه است.

راهنمای عکاسی تبلیغاتی

راهنمای عکاسی تبلیغاتی

اگر قصد دارید عکاسی تبلیغاتی برای کسب و کار خود بکنید، راهنمای زیر می تواند برای شما مفید باشد:

  1. اگر دوربین ندارید، از دوربین گوشی هوشمند استفاده کنید.

اگر دوربین DSLR برای عکاسی در اختیار ندارید، می توانید از اسمارت فون خود استفاده کنید. اگر گوشی خود را جدید خریده باشید مطمئنا دوربین با کیفیت مناسبی دارد و به همراه آن تنظیماتی مانند تغییر F دیافراگم لنز، کنتراست، وایت بالانس و ... وجود دارد.

  1. برای ثبات جایگاه عکس از سه پایه استفاده کنید.

اگر صرفا برای قرار دادن عکس محصولاتی مانند لباس روی پیج اینستاگرام خود عکاسی می کنید، نیازی به سه پایه ندارید اما به مرور زمان که کسب و کار رشد کند برای یکسان سازی زاویه تصاویر قطعا به تریپاد نیاز پیدا خواهید کرد. بخصوص برای عکاسی لباس بصورت flat lay و تخت نیاز به ثابت نگاه داشتن زاویه دوربین از بالا دارید. اگر به عکاسی لباس علاقه مند هستید یا دنبال استودیو حرفه ای برای انجام این خدمت هستید، می توانید اینجا را لمس کنید.

  1. نورپردازی از نان شب هم واجب تر است!

گاهی تفاوت بین یک عکاسی افتضاح با یک تصویر درخشان تنها انتخاب نور مناسب آنهاست. نورپردازی مناسب به شما کمک می کند تا ویژگی های مهم محصول را هنگام تصمیم گیری به بازدیدکنندگان وب سایت نشان دهید. برای عکاسی تبلیغاتی هم می توانید از نور طبیعی روز استفاده کنید و هم از نور مصنوعی سافت باکس کمک بگیرید.

طبیعتا کنترلی که روی نور سفید یکدست سافت باکس می توانید داشته باشید را در نور طبیعی خورشید ندارید اما خرید سافت باکس هم به معنای تحمیل هزینه مضاعف است.

  1. سایه های احتمالی محصول را در نظر بگیرید!

چه با نور طبیعی و چه سافت باکس، اگر نور مستقیما به محصول بتابد سایه ایجاد خواهد کرد. استفاده از بک گراند سفید و رفلکتور کمک بسزایی به خالص سازی تصویر نهایی می کند.

  1. اگر نیاز به تاکید روی محصول هست از حالت پرتره استفاده کنید.

برخی مواقع نیاز است جزئیات محصول نسبت به بک گراند تو چشم تر باشد. در این حالت توصیه اول عکاسی تبلیغاتی، استفاده از حالت پرتره و نزدیک محصول است. این نوع عکاسی بخصوص در لوازم آرایشی و یا جواهرات تاثیرگذار است.

استودیو ایران وب لایف: حرفه ای و خلاق

استودیو حرفه ای ایران وب لایف

استودیو عکاسی تبلیغاتی و صنعتی ایران وب لایف با تکیه بر تجربه بیش از 15 ساله بهترین عکاسان تبلیغاتی ایران، نمونه کار های متعدد و تعهد تحویل به موقع یکی از برترین استودیو های حرفه ای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت ایران وب لایف مراجعه نمایید.