پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آموزش فروش در دایرکت اینستاگرام

چگونه در دایرکت محصول خود را بفروشیم؟ آیا میشود تنها با شبکه های اجتماعی محصولات را فروخت؟ راه های کاربردی برای جذب مشتری کدامند؟ اعتماد مهم است یا تنها خرید؟ راه های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاشخ میدهیم

آموزش فروش در دایرکت

شما چه شغل یا حرفه ای دارید؟ شاید یک فروشنده باشید یا یک مربی که به تازگی باشگاه باز کرده است. برای فروش محصولات خود یا معرفی باشگاه جدیدتان به تبلیغ نیاز دارید تا دیده بشوید.  چگونه آن را تبلیغ میکنید؟ چگونه مشتری یا شاگرد جمع میکنید‌؟ در عصر حاضر شما باید دیده شوید و برای دیده شدن نیاز دارید که نیاز های مردم را بدانید. کسی دیگر برای خرید های خود یا گشتن به دنبال بهترین باشگاه ورزشی تمام آنها را امتحان نخواهد کرد. افراد می بینند تحقیق می کنند و انتخاب میکنند. یکی از راه هایی  که می تواند باعث شود شما در هر حوزه ای که هستید موفق تر باشید این است که خدمات خود را به صورت غیر حضوری به افراد ارائه دهید یا  بتوانید به صورت غیر حضوری با شاگرد خود هماهنگ شوید. با ما همراه باشید تا با آموزش فروش در دایرکت کسب و کار خود را گسترش دهید.

چگونه در دایرکت جنس یا خدمات خود را به فروش برسانیم؟

برای شروع آموزش فروش در دایرکت با برنامه ی اینستاگرام شروع میکنیم. حالا چرا اینستاگرام؟ نزدیک به ۸ میلیون از پروفایل های اینستاگرام پروفایل های کاری هستند چون این شبکه ی اجتماعی محبوب ترین بین تمام مردم است.

قدم اول

موقعیت مشتری را درک کنید: وقتی شما وارد محیط اینستاگرام می شوید هدف شما صرف کردن زمان فراغت است استوری هارا چک میکنید یا خودتان استوری میگذارید و به پیام ها جواب میدهید. خوب مشتری شما هم در چنین وضعیتی قرار دارد. یعنی تمرکزی ندارد. اما کاری که شما انجام می دهید به دست آوردن تمرکز مشتری نیست اول باید توجه او را جلب کنید. پست ها و استوری های شما این کار را برای شما انجام میدهند. بعد از دایرکت دادن مشتری شما فقط توجه اورا جلب کرده اید. وقتی توجه مشتری جلب می شود و به شما دایرکت میدهد. هنوز اتفاق مهمی نیفتاده است این افراد به ۴ دسته تقسیم می شوند.

  1. افرادی که خریدار قطعی هستند.
  2. افرادی که در خرید مردد هستند.
  3. افرادی که قیمت میپرسند و میگویند که باید فکر کنم بعد تماس میگیرم
  4. افرادی که تنها میخواهند قیمت بپرسند.

قدم دوم

با مشتری ارتباط بگیرید:این کار را با پرسیدن چند سوال در مورد محصول یا خدمات انجام دهید و کاری کنید که مشتری با شما احساس راحتی پیدا کند. به یاد داشته باشید که هنوز مشتری تمرکز کاملی روی شما ندارد ولی با شما احساس راحتی میکند. اینجا زمان گرفتن شماره از مشتری است.

قدم سوم

کشاندن مشتری به پشت تلفن یا خرید حضوری:به یاد داشته باشید که هدف اصلی فروش محصول یا جذب مشتری برای استفاده از خدمات شما است پس باید حرف های شما را کامل بشنود. و روی شما تمرکز کامل داشته باشد. سعی کنید مشتری برایتان زمان بگذارد یعنی یک تایم را خالی کند تا توضیحات شما را بشنود و یا حضوری برای بهره بردن از خدمات یا خرید محصول شما به محل کارتان مراجعه کند. تکنولوژی برای ساده تر کردن کار شماست نه برای جایگزین کردن آن به جای واقعیت.

قدم چهارم

افرادی که قطعا قصد خرید دارند نیاز به کار خاصی ندارند. دایرکت میدهند قیمت میپرسند و خرید خود را انجام میدهند. کار اصلی ما با افرادی است که مردد هستند یا فعلا قصد خرید ندارند و کلا تصمیمی نگرفته اند اما شما جزو گزینه های او هستید.

قدم پنجم

همانطور که قبلا گفته شد این افراد تمرکز خاصی ندارند و معلوم نیست که بجز شما دارند با چند نفر چت میکنند. عجله دارند یا در خانه نشسته اند. پس در دایرکت با مشتری ارتباط میگیریم و به او شماره ی واتساپ یا تماس میدهیم. بحث یعدی این است که شما به مشتری زنگ بزنید یا مشتری به شما، مراقب موقعیت خود باشید اگر شما تماس بگیرید مشتری به شما به عنوان بازاریاب نگاه میکند اما اگر مشتری را متقاعد کنید که به شما زنگ بزند جایگاه شما در ذهن بیننده به عنوان یک کارشناس خواهد بود. این کار شما را راحت تر می نماید. در این مرحله یک سری از مشتری ها ریزش میکنندو زنگ نمیزنند. این یک نکته ی مثبت برای شماست مطمئن باشید کسی که قصد خرید دارد با شما ارتباط برقرار میکند.

چگونه در تماس تلفنی جنس یا خدمات خود را بفروشیم

در آموزش فروش در دایرکت حالا به مرحله ای رسیدیم که مشتری با شما تماس گرفته است. حالا تمرکز مشتری کاملا بر روی این است که از محصول یا خدمات شما استفاده کند یا نه اقداماتی که شما انجام میدهید را در ادامه میگوییم.

  • در ذهن مشتری تصویر سازی کنید
  • برای شروع صحبت مشتری را به اسم کوچک صدا کنید تا با حس صمیمیت به شما گوش کند.
  • ببینید که مشتری تنها قیمت را میخواهد یا به مشاوره ی شما نیز نیاز دارد و طبق آن به سوالاتش پاسخ دهید
  • به یاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است.
  • مهم تر از خرید کردن اعتماد مشتری به شما است. مشتری ها بخرید می کنند. اما باید به شما اعتماد داشته باشند تا باز هم خرید کنند و حتی شما را به اطرافیان خود توصیه کنند. ولی این را با بازاریابی اشتباه نگیرید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم چند نکته ی آموزشی برای فروش در دایرکت به شما معرفی کردیم. این نکات کاربردی هستند و شما می توانید از آن ها برای جذب مشتری و فروش استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که تکنولوژی در هر سطح از پیشرفت تنها برای ساده تر کردن زندگی ما است نه جایگزین کردن آن به جای ارتباط مستقیم فروش در دایرکت هم در واقع برای جذب مشتری و دیده شدن شما و کسب و کارتان است از این رو بهینه ترین کار ترکیب روش های فروش سنتی و مدرن است نه تنها استفاده از یکی از آنها و فراموش کردن دیگری ، بهینه ترین راه و مطمئن ترین آن برای بهتر دیده شدن اعتماد به یک فروشنده ی حرفه ای میباشد. سایت تبلیغ چه سایتی است که محصولات و خدمات شما را در اینستاگرام به بهترین نحو تبلیغ می‌کند یا بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را به شما معرفی میکند.