صرافی بانک ملی ایران امروز 2 خرداد قیمت فروش دلار آمریکا را ۲۵,۸۰۷ (بیست و پنج هزار و هشتصد و هفت تومان) اعلام کرد

گام بلند افزایش قیمت دلار! | قیمت دلار افزایش یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار که چندی پیش روند کاهشی داشت، دوباره با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت دلار هم اکنون 2 خرداد نسبت به قیمت دلار دیروز،31 درصد افزایش یافته است. قیمت دلار باتوجه به روند بازارهای جهانی، روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. قیمت دلار در بازار آزاد به قیمت بیشتری معامله خواهدشد. قیمت دلار

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۵,۶۷۸ (بیست و پنج هزار و ششصد و هفتاد و هشت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۱ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۵,۶۷۸ ۸۰ ۰.۳۱ 11:27
۲۵,۵۹۸ ۱۰۱ ۰.۳۹ روز قبل
۲۵,۴۹۷ -۱۶ -۰.۰۷ ۲ روز پیش

 

آخرین نرخ یورو در صرافی ملی

همچنین یورو در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز قبل ، ۲۸,۲۲۸ (بیست و هشت هزار و دویست و بیست و هشت) تومان معامله شد.

قیمت دلار

در اولین روز معاملاتی هفته و پس از تعطیلات، نرخ دلار در بازار آزاد نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را تجربه کرد، به طوریکه در آغاز معاملات معادل ٢٨ هزار و ٧۵٠ تومان قیمت خورده بود اما در ادامه با اندکی کاهش به قیمت ٢٨ هزار و ۵٣٠ تومان رسید.

قیمت دلار که به‌دنبال تعطیلات به مناسبت عید فطر ثبات قیمت را تجربه می‌کرد، صبح اولین روز معاملاتی هفته را با نرخ ٢٨ هزار و ٧۵٠ تومان آغاز کرد اما در ادامه معاملات با اندکی کاهش قیمت به ٢٨ هزار و ۵٣٠ تومان رسید.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۵۴٩ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ٨١٣ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز معاملاتی گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۴۶٠ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ٧٠٠ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز افزایشی در حدود ٩٠ تومان را در قیمت خرید آن را نشان می‌دهد.

یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٣۴٠ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۵١ تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین قیمت روز معاملاتی گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٢٧٠ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۵٠ تومان برای فروش قیمت خورده بود که کاهشی نزدیک به ٧٠ تومان را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ٧٠٩ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۴۵٣ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز معاملاتی گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ٧٠٧ تومان برای فروش و ٢۵ هزار و ۴۵١ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۵١٠ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ٢٢۶ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۲۸ هزار و ۵۴٢ برای فروش و ٢٨ هزار و ٢۵٨ برای خرید کاهش قیمت اندکی را نشان می‌دهد.

روند قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات

در معاملات پشت خطی دیروز قیمت درهم در ساعاتی به ۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید اما در نهایت با ۷ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران معتقدند با قیمت یاد شده درهم احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان وجود دارد.

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار بالای ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود. از طرفی هم قیمت دلار هرات بالای ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد که این امر  می تواند احتمال کاهش نرخ دلار در بازار امروز را ضعیف تر کند.

برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که دلار امروز بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود این امر می تواند زمینه ساز ورود خریداران به بازار شود.

ترس معامله گران از بازارساز

مذاکرات برجام هم همچنان در حالت توقف است و با  توجه به سیگنال های رسیده به نظر می رسد معامله گران نسبت به احیای برجام دچار شک و تردید شده باشند .

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به رفتار بازار ساز در گذشته می گفتند بازارساز نسبت به محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان حساس است و اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت شود.

قیمت دلار امروز13 اردیبهشت ماه 1401

در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار 25551 تومان و فروش آن 25902 تومان اعلام شد. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب 28175 و 28522 تومان است.

قیمت روز دلار صرافی ملی

بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید 25499 تومان و قیمت دلار برای فروش 25755 تومان است.

قیمت روز یورو صرافی ملی

همچنین قیمت یورو برای خرید 28005 تومان و قیمت یورو برای فروش 28286 تومان است.

تلاش دولت برای کنترل قیمت دلار

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. درحال حاضر نیز به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرده است که مقداری از پول مربوط به انگلستان را دریافت کرده یا اخباری مرتبط با مذاکرات کره جنوبی و آمریکا مخابره شد که کره جنوبی پیگیر است تا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

او ادامه داد: دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد، اما از نظر واقعی اتفاقی که در بازار ارز می‌افتد این است که نرخ تورم نقطه به نقطه درحال افزایش است و بعد از چند ماه این موضوع قیمت دلار را افزایش می‌دهد.

چشمی بیان کرد: از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کردند مجلس تکلیف کرده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کنند؛ این موضوع هم روی سطح واقعی قیمت‌ها و قیمت کالاهای اساسی موثر است و مقداری آثار تورمی دارد؛ همانطور که در هفته‌های اخیر نیز داشته است. از این زاویه نیز نرخ ارز می‌تواند افزایش داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: به‌ظور کلی همه شرایط به صورت واقعی نشان می‌دهد نرخ ارز رو به افزایش خواهد بود، هرچند که دولت تلاش می‌کند با کارهای رسانه‌ای این روزها نرخ ارز را رو به پایین نشان دهد.