احمد کریمی اصفهانی گفت: مطالبات جبهه پایداری بر مبنای این است که سهمی برای خود بگیرند.

پایداری‌ها یک بار هم که شده خود را محک بزنند تا ببینیم پایگاه رأی‌شان چقدر است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا دبیرکل جبهه پایداری اعلام کرده است که گرچه تمایل به وحدت انتخاباتی داریم اما ضمانتی بر این امر نمی‌دهیم. برخی این سخنان را ادامه رویه گذشته پایداری مبنی بر کوک‌کردن ساز مخالف در انتخابات تلقی کردند اما آیا چنین است؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «جبهه پایداری یک اشکال بزرگ دارد آنکه تصور می‌کند از نظر تدین، اعتقاد به انقلاب و پیروی از ولایت نسبت به همه گروه‌ها برتری دارد. این خطایی فاحش است. این گروه همیشه به نفی دیگران می‌پردازد و باتوجه به آنکه زمینه چندانی هم ندارند، تا آخرین روز انتخابات سخنانی خلاف وحدت اصولگرایی ابراز می‌کند».

او ادامه داد: «مطالبات جبهه پایداری بر مبنای این است که سهمی برای خود بگیرند. آنها با نفی دیگران سعی می‌کنند خود را ثابت کنند. به هر حال ما در این سال‌ها جبهه پایداری را اینگونه شناخته‌ایم. رهبر انقلاب موضوع مهمی را مطرح کردند مبنی بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات. چندسال پیش هم گفتند هر کس حتی با من هم مخالف است در انتخابات شرکت کند. سخن ایشان بر ملی‌بودن امر انتخابات است زیرا هر وقت حضور مردم در انتخابات بالا باشد، دشمن عصبانی می‌شود. به همین دلیل مردم توجه کنند که حتی اگر با اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یا هر گروه دیگری که در انتخابات مخالفند بیایند و در انتخابات شرکت کنند ولو به هیچ کدام رأی ندهند زیرا آمار شرکت‌کنندگان برای دشمن یأس به بار می‌آوررد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «من به جبهه پایداری توصیه می‌کنم یک بار هم که شده واقعا پای این حرف بایسند که در لیست واحد مشارکت نکنند تا خود را محکی زده باشند و همه ببینیم چه قدر پایگاه رأی دارند. افرادی که بر ائتلاف همه‌جانبه هم اصرار می‌کنند، یادشان بیاید که همین گروهی که ساز مخالف می‌زند اصولگرایان را تا لحظه آخر معطل نگه می‌داشتند. به نظر من اصولگرایان نباید منتظر پایداری بمانند».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «من از شورای نگهبان هم درخواست می‌کنم دایره تأییدصلاحیت‌شدگان را وسیع‌تر کند اگر فردی در زمین بیگانگان و دشمنان بازی نمی‌کند صلاحیتش تأیید شود تا مشارکت بالا برود. اصحاب رسانه هم به محض ورود فردی به انتخابات که مطابق میلشان نیست او را تخریب نکنند تا یک مشارکت همه‌جانبه در انتخابات از سوی مردم را شاهد باشیم».