قیمت سکه روز گذشته افزایشی شد؛ اما سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که از رشد قیمت جاماند و کاهش محدودی داشت. بازار طلا متعاقب رشد انس جهانی صعودی شد، اما معامله‌گران عامل تقاضا را سد روندهای صعودی این بازار می‌دانند.

قیمت سکه پرواز کرد | قیمت سکه امروز 22 آذر 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه هروز دستخوش تغییرات قیمت دلار می شود. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد روند کنونی ادامه داشته باشد.نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا و سکه نیز اظهار داشت: پس از افزایش قیمت سکه را به ۳۱ میلیون تومان رساند در یک ماه اخیر قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و در این شرایط مردم مبادلات را انجام دهند در روزهای آینده باتوجه به نبود تقاضا، اگر در بازارهای جهانی و اخبار سیاسی واقتصادی نداشته مساله خاصی رخ ندهد این روند ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه روز گذشته در حالی افزایش داشت که انس جهانی طلا در روند صعودی قرار گرفت و بازار داخلی را با خود همراه کرد. دیروز قیمت سکه امامی برخلاف سایر قطعات، کاهش داشت و به کف کانال ۲۹ میلیون تومانی رسید.

معامله‌گران بازار فلز زرد عامل اصلی بی‌رمقی این بازار را رکود تقاضا می‌دانند و معتقدند این موضوع واحدهای تولیدی طلا را در شرایط نامطلوبی قرار داده است. آنها همچنین این رکود را ادامه‌دار می‌دانند و می‌گویند با این وجود مردم نباید منتظر کاهش قیمت باشند واحتمال افت قیمت با توجه به ثبات چند ماهه خیلی کم است.

گفتنی است انس جهانی طلا در روند افزایشی قرار گرفته و در لحظه نگارش این گزارش با رشد هشت دلاری با قیمت ۱۹۸۸ دلار در حال معامله است. 

روز گذشته ۲۱ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی نوسان زیادی داشت و میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. اما در نهایت با کاهش ۵۰ هزار تومانی با رقم ۲۹ میلیون و ۹۹ هزار تومان معامله شد و تنها قطعه کاهشی بازار بود. سکه‌ بهار رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شدند. از ابتدای هفته قیمت سکه گرمی تغییر نداشته و روی قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

حباب قیمت سکه در توازن با قیمت قرار گرفت

روز گذشته قیمت طلا نیز رشد داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۲ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۱۱ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۴۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه تناسب نسبی با روند قیمت داشت. حباب سکه‌‌ امامی و گرمی به ترتیب کاهش‌های ۶۶ هزار تومانی و ۶ هزار تومانی داشتند. همچنین حباب سکه بهار ۱۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۱ هزار تومان، ربع سکه ۴۶ هزار تومان رشد داشت.