سید محمد خاتمی در سیطره حزب اتحاد ملت قرار دارد و اگر در روزهای منتهی به انتخابات خط خود را از این حزب جدا نکند و مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت نکند، می‌شود او را هم جزو نیروهای اپوزیسیون‌ داخلی بدانیم.

وقتی خاتمی نزدیک به اپوزیسیون‌های داخلی می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا روزنامه «کیهان» در خبری اعلام کرده است که «اخبار رسیده از محفل درون جریان اصلاحات حاکی است بسیاری از اصلاح‌طلبان معتدل نسبت به عملکرد آقای خاتمی انتقاد دارند. این جماعت معتقدند خاتمی مدت‌هاست اسیر رادیکال‌اندیشان و تندروها شده است. اگر چه از عمل به خرد جمعی سخن می‌گوید، اما عملا در انحصار رادیکال‌هایی قرار گرفته است که وی را به اسارت رفتارهای تند و خصومت‌برانگیز خود درآورده‌اند.به گونه‌ای که در عمل به ماشین امضای این افراطی‌ها تبدیل شده است».

به نظر می‌رسد این خبر کیهان دور از ذهن نیست و البته با شواهد و قرائن هم مطابقت دارد زیرا خاتمی در مدت اخیر هیچ موضع ایجابی درباره ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات مطرح نکرده است. او حتی چندی پیش در بیانیه‌ای به تندی علیه اصل انتخابات تاخت و به نوعی ابراز کرد که انتخابات در ایران بی‌معنی شده است. وقتی چنین مواضعی از سوی خاتمی مشاهده می‌شود، طبیعی است بشود انتظار داشت، طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان که قصد مشارکت همه‌جانبه در انتخابات را دارند، بر او انتقاد کنند.

همان‌طور که چندی پیش در گزارشی آوردیم، سید محمد خاتمی در مقطع کنونی در سیطره حزب اتحاد ملت قرار گرفته است و در حال اجرای خواسته‌های این حزب رادیکال است. حزب اتحاد ملت، حزبی است متشکل از مشارکتی‌های سابق که عموما از نظرات سعید حجاریان پیروی می‌کنند. این حزب در چندسال اخیر عملا سعی کرده است خود و البته جبهه اصلاحات به سمت اپوزیسیون‌شدن سوق دهد و چندی پیش هم با به ریاست‌رساندن آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات سعی کرد دست بالا را در جبهه اصلاحات داشته باشد که البته با نقدهای گسترده طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبی روبه‌رو شد. خاتمی حالا دقیقا در همان خطی حرکت می‌کند که طیف تندروی اصلاحات با محوریت اتحاد ملت می‌خواهد و اگر در روزهای منتهی به انتخابات خط خود را از این حزب رادیکال جدا نکند و مخاطبان اصلاحات را دعوت به مشارکت نکند، عملا می‌توان او را نیز در زمره‌ اپوزیسیون‌های داخلی بدانیم.