یک نماینده پیشن مجلس گفت: اصولگرایان احساس خطری از جانب رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان نمی‌کنند.

تعدد لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان باعث کاهش مشارکت می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: کمتر از بیست روز به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان باقی است و اصولگرایان هنوز به وحدت انتخاباتی نرسیده‌اند.

سید حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس، دباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من پیش‌بینی می‌کنم که اصولگرایان به لیست واحد نرسند و حداقل سه لیست خواهند داشت؛ دلیلش هم این است که اصولگرایان احساس خطری از جانب رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان نمی‌کنند زیرا تصور می‌کنند آنها هم نمی‌توانند لیستی قدرتمند ارائه دهند و هم آنکه سرمایه اجتماعی‌شان ریزش کرده است».

او ادامه داد: «من باور دارم تعدد لیست‌ها باعث کاهش مشارکت عمومی می‌شود زیرا مردم می‌گویند رقابت بین یک جریان سیاسی است و همین جریان هم بین خودشان اختلاف نظر دارند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در این چند روز برخی حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن را ارتباط داده‌اند به حضور مردم در انتخابات. این دو با هم متفاوت است زیرا 22بهمن میثاق همه مردم برای ماندن پای انقلاب است و همه کسانی که انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند در راهپمایی 22بهمن حاضر می‌شوند که امسال هم حضورشان باشکوه بود اما انتخابات یک رخداد سیاسی است تا رقابت برای کسب کرسی‌های مجلس در بگیرد. بنابراین نباید از حالا خیالمان راحت باشد که مشارکت در بالاترین سطحش خواهد بود و باید تلاش کنیم تا هرچه بیشتر زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود».

نقوی حسینی در پایان گفت: «اکنون دیگر زمان صحبت درباره تأیید یا ردصلاحیت‌شدگان نیست و همه باید به انتخابات فکر کنیم. امیدوارم همه یاد بگیرند که به قانون تمکین کنند و بدانند که شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و جمهوریت نظام است و نظارتش هم استصوابی است. اگر همه به این مبانی باور داشته باشند، قانونگرایی در کشور نهادینه می‌شود».