مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز از افزایش ۸۰ درصدی حقوق حداقل بگیران بازنشسته در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

افزایش ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی+جزئیات جدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرتضی سلامی، مدیرکل  تامین اجتماعی استان البرز، امروز گفت: پس از سال‌ها تلاش و پیگیری، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از مردادماه جاری اجرا شده و از بیستم ماه جاری حقوق بازنشستگان با  اجرای متناسب سازی و ارقام جدید واریز شده است. 

وی افرود: با توجه به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، میزان حقوق حداقل بگیران نسبت به سال گذشته با رشد ۸۰ درصدی همراه بوده و امسال در بین بازنشستگان حقوقی پایین تر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نداریم.

مدیر کل تامین اجتماعی البرز در خصوص تسهیلات برای بازنشستگان، بیان کرد: دستورالعمل وام‌های قرض الحسنه و کمک های بلاعوض به زودی  ابلاغ و به بازنشستگان اطلاع رسانی می‌شود تا بتوانیم هرچند اندک، گره کوچکی از مشکلات بازنشستگان را باز کنیم. 

وی در خصوص مشکلات جمع آوری سوابق بیمه رانندگان برونشهری، گفت: در گذشته سوابق بیمه‌ای  رانندگان برونشهری به صورت بارنامه ای یا صورتحساب منظور می‌شد و این افراد می‌توانند همراه با مدارک به واحدهای نامنویسی شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند تا نسبت به  پیگیری و استعلام سوابق بیمه  از شرکت‌های مربوطه اقدام شود. 

سلامی در بخش دیگری با بیان اینکه در فرمول محاسباتی همسان سازی حقوقی، سختی و زیان آور بودن کار اعمال نشده است، یادآور شد: در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوع سنوات پرواخت حق بیمه مطرح است و  سختی و زیان آور بودن شغل در مبحث ارفاقی حقوق، اعمال نشده لست. 

وی با اشاره به شیوع کرونا، گفت: با توجه به شرایط کرونایی امسال مراسم روز بازنشستگان به صورت محدود در تهران برگزار می‌شود