جنبش حماس با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از روند شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی اعلام کرد که جنایات صهیونیستها در منطقه شیخ جراح بی پاسخ نخواهد ماند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تشدید روند شهرک سازی در شهر قدس اشغالی و تبعید و در به در کردن فلسطینیان ساکن محله های مجاور مسجد مبارک الاقصی در چارچوب یک طرح شهرک سازی صهیونیستی شوم و پلید مبتنی بر ریشه کنی تمامی آثار فلسطینی و همچنین تغییر هویت فلسطینی عربی اسلامی شهر قدس صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: ما مصوبات سران تل آویو در زمینه تخلیه خانه های فلسطینی محله شیخ جراح شهر قدس و موافقت شهرداری صهیونیستی قدس برای ساخت ستون یاد بود سربازان صهیونیستی در مرکز این محله را بسیار خطرناک می دانیم و آن را تلاشی در راستای اخراج و بیرون راندن دهها خانوار فلسطینی به شمار می آوریم.

حماس به تمامی فلسطینیان پایدار و مبارز در شهر بیت المقدس درود و سلام نثار کرد، آنهایی که در مقابل اقدامات تروریستی صهیونیست ها سینه سپر کرده اند.

این جنبش، فلسطینیان ساکن قدس را به تحکیم و تقویت وحدت و همبستگی و پایداری در جهت مقابله با طرح پاکسازی نژادی و تخلیه شهر قدس از ساکنان اصلی آن فراخواند.

حماس همچنین فرزندان ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ را به حضور هر چه بیشتر و تقویت موجودیت خود در مسجد مبارک الاقصی و خانه های که دشمن صهیونیستی آنها را به تخریب تهدید کرده است، دعوت کرد.

این جنبش درباره اهداف شوم طرح های صهیونیستی علیه شهر قدس و مسجد الاقصی هشدار داد.

حماس از اتحادیه اروپا خواست تا رژیم اشغالگر قدس را جهت عقب نشینی از طرح های تبعید و تخریب در محله های شهر قدس تحت فشار قرار دهد. این جنبش همچنین از امت های عربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از قبله نخست مسلمانان عزم خود را جزم و تمامی ظرفیت های خود را بسیج کنند.