سناتور میچ مک کانل پیش بینی کرد حزب جمهوری خواه با برنامه رئیس جمهور آمریکا برای بازسازی زیرساخت‌های این کشور مخالفت کند.

دست رد جمهوری خواهان سنا بر سینه بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دست رد رئیس جمهوریخواهان سنا بر سینه بایدنبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ میچ مک کانل رئیس جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه پیش بینی کرد برنامه ۲ هزار میلیارد دلاری جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای بازسازی زیرساخت‌ها در این کشور نتواند حمایت نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره را جلب کند، زیرا رقم بزرگی دارد و در مفاد آن، پیشنهاد افزایش مالیات‌ها داده اند.

وی در کنفرانس خبری در کنتاکی گفت: «قصد دارم با هر گامی در این مسیر بجنگم، زیرا به نظرم من این یک نسخه اشتباه برای آمریکاست.» سناتور مک کانل افزود معتقد نیست نمایندگان حزب دموکرات اختیاری از طرف مردم برای پیشبرد پیشنهاد جو بایدن داشته باشند.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا، برنامه خود را برای بازسازی زیرساخت‌های حیاتی آمریکا با ارزشی بالغ بر دو تریلیون دلار اعلام کرد.

بایدن گفت: شیوع کرونا، اختلاف و شکاف را در جامعه آمریکا تقویت و ضعف‌های اقتصادی را آشکار کرد و زمان تغییر این مشکلات فرا رسیده است. وی افزود: اقتصاد آمریکا تا به حال اینگونه ناموزون نبوده و زمان اصلاح آن فرا رسیده است.

براساس آمار دولتی، اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی و بر اثر شیوع ویروس کرونا، به میزان ۳.۵ درصد کوچک شد. بر اساس طرح جو بایدن، قرار است که طی هشت سال، ۳۲ هزار کیلومتر از جاده‌های آمریکا، ۱۰ پل که از نظر اقتصادی عمده هستند و ۱۰ هزار پل کوچکتر، تعمیر شود و لوله‌های آب آشامیدنی که ماده خطرناک سرب دارد، از سامانه آشامیدنی حذف شوند؛ شبکه برق و سیستم‌های اینترنت و حمل و نقل این کشور ارتقاء یابند.