پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر چندین سال پیش را به خاطر داشته باشید و یا عکس‌ و فیلم‌های مربوط به آن زمان را ببینید متوجه خواهید شد که در گذشته، داشتن ابروهایی نازک نماد زیبایی بوده است. تا سال‌ها پیش همه به دنبال نازک و باریک کردن ابروهای خود بوده‌اند اما امروزه ابروهای پهن و کلفت، مطابق معیارهای زیبایی هستند. در این راستا روش‌های بسیاری روی کار آمده‌اند تا افراد را برای نزدیک شدن به این معیار زیبایی نزدیک کنند چرا که همه افراد به طوری طبیعی ابروهای پرپشت ندارند. حوادثی نظیر شکستگی ابروها، سوختن آنها، بیماری‌ها و داروها، استفاده بیش از حد از مواد آرایشی بی‌کیفیت و ... نیز باعث می‌شوند برخی، ابروهای خود را که پرپشت هستند از دست بدهند. در چنین مواردی بهترین راه برای بازگردانی و به دست آوردن ابروهایی پرپشت و زیبا، کاشت ابرو است. کاشت ابرو یک امر پرهزینه است و به همین خاطر بسیاری تمایل دارند بدانند که آیا کاشت ابرو همیشگی است و یا نیاز به ترمیم دارد. در ادامه به پاسخ این سوال مهم خواهیم پرداخت.

کاشت ابرو 

یکی از جراحی هایی که در زیبایی چهره مردان و زنان تاثیر بسزایی دارد، کاشت ابرو است. ابرو های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش های زیادی برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید ترین روش های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می توانند از آن برای داشتن ابرو های زیبا بهره مند شوند.

 در طی این فرآیند که به سلیقه فرد مراجعه کننده صورت می‌گیرد ابروها تغییر شکل می‌دهند و به طبیعی‌ترین شکل ممکن، نواقص خود را از دست می‌دهند. کاشت ابرو انواع مختلفی دارد که با نام‌های FUT, FIT, Micro FIT, FUE و SUT شناخته می‌شوند. همچنین کاشت ابرو می‌تواند از طریق موی مصنوعی نیز صورت پذیرد اما این روش به دلیل ریسک‌پذیری بالا و عدم امکان رشد مو چندان توصیه شده نیست و نتیجه کاشت ابرو طبیعی از طریق فولیکول، بسیار زیباتر و بهتر خواهد بود.

در چه صورت بعد از کاشت نیاز به ترمیم داریم؟

به طور خلاصه باید بگوییم ترمیم پس از کاشت ابرو در همه موارد کاشت ضرورت ندارد.اما اگر ابروهای شما به دلایلی غیر از ریزش طبیعی ابرو ها در مرحله رشد دچار ریزش شوند، لازم است شما برای جبران ابروهای از دست رفته، اقدام به ترمیم ابرو بعد از کاشت نمایید. دلایلی مانند بی توجهی به مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو، جراحی در کلینیک غیر معتبر می تواند باعث شود به ترمیم بعد از کاشت ابرو نیاز داشته باشید.

 در موفق واقع شدن کاشت ابرو، عوامل بسیاری دخیل هستند که عدم وجود هر کدام از آنها به عدم رشد فولیکول‌ها منتقل شده منجر می‌شوند که در نتیجه این امر، فرد به ترمیم کاشت ابرو نیاز پیدا خواهد کرد. عوامل موثر در بالا رفتن احتمال موفقیت کاشت ابرو به دو دسته پیش از کاشت و پس از کاشت تقسیم می‌شوند که همگی در ادامه بررسی خواهند شد.

پیش از کاشت

  • خواب کافی

خواب روند طبیعی استراحت بدن است. پیش از جراحی‌ به بیماران توصیه می‌شود تا خواب کافی داشته باشند چرا که خواب ناکافی می‌تواند بر نتیجه جراحی تاثیر بگذارد. کاشت ابرو نیز در بسیاری از انواع آن، یک نوع جراحی سرپایی به حساب می‌آید. بنابراین مهم است که پیش از کاشت ابرو به خوبی استراحت کرده باشید و حداقل ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید.

  • انتخاب محل مناسب

اینکه جهت کاشت ابرو به کجا و نزد چه پزشکی مراجعی می‌کنید بسیار مهم است. کاشت ابرو یک فرآیند حساس است که باید نزد فرد متخصص و دارای مجوز بهداشت انجام شود. همچنین اگر کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید از لوازم پیشرفته و به روز استفاده کند به شدت در نتیجه کاشت موثر خواهد بود.

  • موارد مضر

این مهم است که پیش از کاشت ابرو، درباره سوابق بیماری و جراحی خود با پزشک مشورت کرده باشید و اگر مصرف مرتب دارو دارید با پزشک در میان بگذارید. به عنوان مثال مصرف ماینوکسیدیل و موارد مشابه بهتر است پیش از کاشت ابرو، برای مدتی قطع شود. همچنین عدم استفاده از الکل و سیگار به موفق‌تر واقع شدن کاشت کمک خواهند کرد.

پس از کاشت

  • عدم اعمال فشار

 پس از کاشت ابرو، ممکن است محل آن دچار خارش شود.خارش از رایج ترین عوارض کاشت ابرو است.عوارض کاشت ابرو به اندازه ای ناچیز است که لازم نیست نگران آن باشید. درد، ورم، خارش و قرمزی در ناحیه ابرو و پوسته پوسته شدن آن، رایج ترین عوارض کاشت ابروی طبیعی است. اما به دلیل اینکه دوران بسیار کوتاهی دارد و البته بسیار طبیعی است و در صورتی که مراقبت های بعد از کاشت را به درستی رعایت کنید، نمی تواند نگران کننده باشد یا شما را از انجام عمل کاشت ابرو منصرف کند. با این حال بهتر است با شناخت کامل از عوارض بعد از کاشت، آن را به حداقل رسانده و اجازه ندهید نتیجه کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.

  • حفظ بهداشت و رعایت توصیه‌ها

.باید بدانید یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در میزان موفقیت کاشت ابرو شستشوی صحیح صورت و ابرو های شماست. چرا که فولیکول های کاشته شده در ابروی شما در معرض آسیب جدی هستند و برای اینکه به آنها صدمه نزنید، بهتر است با روش اصولی شستشوی ابروها آشنا شوید تا هزینه‌ کاشت ابروی شما هدر نرفته و بتوانید از نتیجه پیوند ابروی خود به طور کامل رضایت داشته باشید. برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر این بسیار مهم است که محل کاشت را پاکیزه و دور از هرگونه آلودگی نگه دارید. البته در ابتدا بهتر است آب به محل کاشت نزنید اما بعد از یکی دو روز، بسته به تجویز پزشک باید نحوه شستشو ابرو بعد از کاشت را به دقت انجام دهید. از پمادها و داروهایی که پزشک تجویز کرده است باید به موقع و مکرر استفاده نمایید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید

ترمیم بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

پیش از ترمیم باید مطمئن شد که کاشت ابرو نتیجه نداده است؛ برای گفتن چنین حرفی حداقل یک سال زمان نیاز است. اگر پس از یک سال ابرو شما به طرح دلخواه نرسیده باشد باید ترمیم کاشت ابرو را انجام دهید که این مرحله تقریبا شبیه کاشت ابرو است با این تفاوت که این بار در محل فولیکول‌های بی‌نتیجه دوباره کاشت صورت می‌گیرد. به دلیل راحت‌تر و سریع‌تر بودن فرآیند ترمیم، طبیعتا هزینه ترمیم بعد از کاشت بسیار کم‌تر از هزینه کاشت ابرو خواهد بود.

اگر موارد گفته شده را رعایت کنید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید نیازی به ترمیم پیدا نخواهید کرد و کاشت ابروی موفق شما به صورت دائمی خواهد بود.

کلینیک کاشت ابرو النا

النا یک کلینیک اختصاصی در زمینه انواع خدمات زیبایی لیزر، پوست و مو است. کادر متخصص این کلینیک، کاشت ابروی شما را به بهترین نحو ممکن از طریق تجهیزات پیشرفته موجود در آن انجام خواهند داد و با توجه به مراقبت‌های پیش و پس از کاشت، کاشت ابروی موفقی خواهید داشت و هیچگاه نیاز به ترمیم پیدا نخواهید کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترمیم کاشت ابرو در کلینیک النا( https://elenaclinic.com ) از متخصصان این کلینیک مشورت بخواهید.