اعتیاد به خودارضایی خطرناک تر از اعتیاد به سیگار است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اعتیاد به خودارضایی یکی از انواع اعتیادی است که متاسفانه در دهه های اخیر رشد سرسام آوری پیدا کرده است و همین مسئله باعث شده تا افراد بسیار زیادی با این نوع اعتیاد دست و پنجه نرم کرده و درگیر آن شوند.

 مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتیاد به خودارضایی می تواند مشکلات روحی و جسمی بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشید و همین مسئله باعث شده تا برخی از افراد اعتقاد داشته باشند که اعتیاد به خودارضایی خطرناک تر اعتیاد به سیگار است، چرا که با ترک سیگار می توان اثرات جسمی که این نوع اعتیاد بر روی بدن داشته را رفته رفته برطرف کرد اما در صورت اعتیاد به خودارضایی، در کنار مشکلات جسمی که برای شما ممکن است به وجود بیاید مشکلات روحی مختلفی نیز به سراغ تان خواهد آمد که برطرف کردن این مشکلات فرآیندی بسیار سخت و چالشی است. برای ترک سیگار پیشنهاد می کنیم به سایت دیسگار سر بزنید که یک سایت ترک سیگار عالی می باشد و محتواهای رایگان فراوانی در آن نوشته شده.

به عنوان مثال یکی از انواع مشکلات جسمی که به دلیل خودارضایی در افراد به وجود می آید زود انزالی است که پس از ترک خودارضایی می توان با تکنیک های مختلفی اقدام به درمان زود انزالی کرد اما اثرات مخربی که این اعتیاد بر روی روح دارد به سختی قابل بازگشت است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با اثرات روحی و روانی اعتیاد به خودارضایی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

کاهش اعتماد به نفس و منزوی شدن

یکی از مشکلاتی که خودارضایی برای افراد به وجود می آورد کاهش اعتماد به نفس و منزوی شدن فرد است. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که به خودارضایی اعتیاد پیدا می کنند، رفته رفته اعتماد به نفس شان کاهش پیدا کرده و همین مسئله باعث می شود تا منزوی و تنها شوند.

این مسئله باعث می شود تا در طولانی مدت اثرات و مشکلات روحی و روانی بسیاری زیادی برای افراد به وجود بیاید. به همین دلیل لازم است تا در صورتی که با چنین مشکلاتی سریعاً اقدام به ترک خودارضایی کرده و به روند عادی زندگی خود بازگردید.

کاهش تمرکز

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی و خودارضایی با آن مواجه هستند مسئله عدم داشتن تمرکز کافی است. بر اساس تحقیقات انجام شده اعتیاد به خودارضایی و انجام مداوم این فرآیند باعث می شود تا ذهن انسان همواره درگیر موضوعات جنسی باشد و همین مسئله باعث می شود تا تمرکز افراد از بین رفته و نتوانند بر روی یک موضوع خاص تمرکز کافی داشته باشد. ترک پورن و کمک گرفتن از افراد متخصص برای ترک خودارضایی باعث می شود تا بتوانید در طولانی مدت این مشکل بسیار مهم و حیاتی را برطرف کرده و با کنار گذاشتن خودارضایی تمرکز خود را دوباره بدست بیاورید.

افزایش استرس و اضطراب

موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از آن جایی که در ادیان و فرهنگ های مختلف خودارضایی گناه بزرگی به حساب می آید، این مسئله باعث می شود تا فرد پس از انجام این کار با احساسات ناخوشایندی مواجه شود. همین استرس و اضطراب می تواند در طولانی مدت بر روی سلامت عمومی فرد تاثیر منفی گذاشته و باعث بروز مشکلات مختلفی از قبیل افسردگی در افراد شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شاید بتوان پس از ترک سیگار آسیب های جسمی این اعتیاد را رفته رفته از بین برد اما از بین بردن آثار منفی خودارضایی و اعتیاد به آن با ترک پورن و کنار گذاشتن خودارضایی نیاز به طی کردن روندهای طولانی مدتی دارد و همین مسئله باعث شده تا اعتیاد به خودارضایی در برخی از موارد خطرناک تر از اعتیاد به سیگار باشد. کمک گرفتن از افراد متخصص و خبره می تواند به شما کمک کند تا روند بهبود خود را پس از ترک خودارضایی با سرعت بسیار زیادی طی کنید.

اثرات منفی بر روی رابطه جنسی و زندگی زناشویی

از دیگر مواردی که به منظور بررسی اثرات خودارضایی بر روی روح و روان باید به آن توجه داشته باشید تاثیر منفی انجام این کار بر روی روابط جنسی و زندگی زناشویی است. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده و اقدام به ترک پورن و یا کنار گذاشتن خودارضایی نمی کنند، در روابط زناشویی و در هنگام رابطه جنسی نیز با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند.

تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این دسته از افراد به دلیل آن که اکثراً در تنهایی ارضای جنسی شده و نیاز خود را برطرف می کنند، به منظور رفع نیاز جنسی خود نمی توانند از رابطه جنسی کمک بگیرند و مجبور هستند تا همواره به منظور رفع نیاز خود به سراغ خودارضایی رفته و از این طریق نیاز جنسی شان را برطرف کنند. این مسئله می تواند زندگی زناشویی افراد را با مشکلات مختلفی مواجه کند.

بازگشت به سبک زندگی سالم با ترک خودارضایی

پس از آن که شما را با اثرات اعتیاد به خودارضایی آشنا کرده و بیان کردیم که به چه دلیلی اعتیاد به خودارضایی خطرناک تر از اعتیاد به سیگار است، باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شما می توانید با ترک پورن و کنار گذاشتن خودارضایی تمامی این اثرات روحی و روانی را آرام آرام از بین برده و دوباره به سبک زندگی سالم خود بازگردید.

مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور این کار حتماً به سراغ افراد متخصص در حوزه ترک اعتیاد به خودارضایی رفته و از مشاورین متخصص کمک بگیرید. توجه به این مسئله بسیار مهم باعث می شود تا شما به صورت اصولی بتوانید اقدام به ترک خودارضایی کرده و با کنار گذاشتن این اعتیاد به شرایط گذشته خود بازگردید.

در این مطلب به بررسی اثرات روحی و روانی اعتیاد به خودارضایی و پورن پرداخته و در رابطه با این نوع اعتیاد توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا دید کاملی در رابطه با اثرات منفی خودارضایی به دست بیاورید.

منبع: TarkSari.ir