حوادث رکنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پنجمین مورد از اهدای عضو استان در سال جاری توسط یک جوان صحنه‌ای به نام «شورش باقری بدربانی» ثبت شد.

مردم کرمانشاه برای شورش باقری بدربانی گریستند / او فرشته نجات شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 دکتر «بهمن روشنی» روز چهارشنبه با تایید این خبر افزود: این جوان که در پی وقوع حادثه به بیمارستان طالقانی کرمانشاه انتقال داده شده بود متاسفانه دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مستمر تیم مدیریت پیوند دانشگاه‌ و اقدامات سریع کارشناس و کوردیناتور ارشد پیوند، رضایت خانواده بیمار برای اهدای اعضا اخذ گردید.  

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای اعزام بیمار به تهران و اهدای عضو صورت گرفت و پیکر این جان بخش عزیز پس از برداشت کلیه‌ها و کبد در روز پنجشنبه هفته جاری در قطعه نام‌آوران شهر کرمانشاه به خاک سپرده خواهد شد.  

وی تاکید کرد: اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای این جان بخش عزیز، از خانواده ایشان به جهت انجام این کار خداپسندانه و نجات جان بیماران نیازمند تقدیر و تشکر می‌کنم.  

 سالانه از 8 هزار بیمار مرگ مغزی در ایران تنها اعضای ۹۰۰ نفر به افراد نیازمند اهدا می شود.

از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می‌توان 8 عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو وجود دارد.

در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی‌شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزانشان، آن را به نیازمندان اهدا و جان عده‌ای را نجات می‌دهند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.