رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری کلاه‌بردارانی که با شگرد فروش طلای بدلی به جای طلا به صنوف طلا فروش اقدام به هفت فقره کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

راز فروشندگان طلای تقلبی در کرج برملا شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چهارشنبه 27 بهمن 1400 , 17:01

سرهنگ محمد نادربیگی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از شعبه ۴ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرج مبنی بر اینکه چند نفر آقا به همراه یک خانم در سطح شهر کرج اقدام به فروش طلای بدلی به صنوف طلافروش کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که چند آقا به همراه یک خانم به روش ماهرانه‌ای فلز آهن را به گونه‌ای آبکاری طلا می‌کردند که طلافروشان قادر به تشخیص بدلی بودن آن نبوده و از این طریق اقدام ۷ فقره کلاهبرداری در سطح شهر کرج ثبت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه بلافاصله شیوه و روش کلاهبرداران به تمامی مقرهای انتظامی و اتحادیه طلا فروشان استان البرز اطلاع رسانی شد، اظهار داشت: در ادامه با همکاری عوامل کلانتری ۱۱ مرکزی شهر کرج کلاهبرداران در حالی که قصد کلاهبرداری از یکی دیگر از اصناف را داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این رابطه، گفت: مأموران در بازرسی از خودرو و مخفیگاه متهمان مقدار قابل توجهی از طلاهای تقلبی که اقدام به فروش آنها می‌شد را کشف کردند.

سرهنگ نادربیگی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات متهمان به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.