صدآنلاین : تحقیقات پلیس برای دستگیری جوانی که در جریان درگیری با جوان دیگری در سعادت آباد او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود نشان داد که او به اتهام حمل سلاح در قرچک دستگیر شده است.

عامل جنایت در سعادت آباد دستگیر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چهارشنبه 04 اسفند 1400 , 13:47

به گزارش صدآنلاین تحقیقات پلیس برای دستگیری جوانی که در جریان درگیری با جوان دیگری در سعادت آباد او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود نشان داد که او به اتهام حمل سلاح در قرچک دستگیر شده است.

صبح روز 12بهمن امسال به مأموران کلانتری134 شهرک غرب خبر رسید جسد مرد جوانی در منطقه سعادت آباد کشف شده است. مأموران با حضور در محل که زمینی بایر بود با جسد جوانی حدود 35ساله روبه‌رو شدند و ماجرا را به محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران گزارش دادند. بررسی جسد مقتول نشان می‌داد که او بر اثر اصابت چند گلوله به قتل رسیده است. مأموران موفق شدند در محل حادثه پوکه‌های سلاح را نیز کشف کنند. معاینه اولیه جسد حاکی از آن بود که حدود 12ساعت از قتل می‌گذرد و مقتول به‌دلیل خونریزی شدید جانش را از دست داده است؛ با این حال هنوز معلوم نبود او توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس در نزدیکی محل کشف جسد با ساختمانی متروکه مواجه شدند که در آنجا وسایلی مثل: کپسول پیک نیک، زیرانداز و غذا وجود داشت که نشان می‌داد فردی در آنجا ساکن بوده است. همچنین یک کارت شناسایی نیز کشف شد که در ادامه مشخص شد متعلق به مقتول است.

با شناسایی هویت مقتول معلوم شد که او از چند روز قبل از خانه خارج و در ساختمان متروکه ساکن شده است. خواهر مقتول روز پنجم بهمن ماه مفقود شدن او را به پلیس اعلام و درخواست کمک کرده بود. در این شرایط تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان این پرونده جنایی ادامه یافت. افسران پلیس آگاهی وقتی به تحقیق درباره مقتول ادامه دادند پی بردند که او از مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام حسن اختلاف داشته است و ممکن است او که نگهبان همان ساختمان متروکه نیز بوده در این جنایت دخیل باشد. آنها در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره حسن بودند که پی بردند او چند روز قبل به اتهام حمل سلاح توسط پلیس قرچک دستگیر شده است. کشف سلاح از تنها مظنون پرونده احتمال دست داشتن او در جنایت را قوت بخشید و باعث شد او با نیابت قضایی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شود.

این جوان وقتی مقابل بازپرس شعبانی نشست و تحت بازجویی قرار گرفت به این جنایت اعتراف کرد؛ اما گفت ناخواسته مرتکب قتل شده است. او گفت: من نگهبان ساختمان بودم که مقتول با 2نفر از دوستانش سراغم آمدند. آنها قصد زورگیری و چاقو، قمه و اسلحه داشتند و با من درگیر شدند.   چندین ضربه قمه به من زدند اما من مقاومت کردم. حین درگیری اسلحه یکی از آنها روی زمین افتاد. من هم آن را برداشتم اما ناگهان چند گلوله شلیک شد و به مقتول برخورد کرد و او کشته شد. دوستانش جسد او را در همان حال رها کردند. من هم که به‌شدت مجروح شده بودم به بیمارستان منتقل شدم و تعداد زیادی بخیه به سر و صورتم زدند و جلوی خونریزی‌ام را گرفتند. متهم در ادامه گفت: وقتی از بیمارستان مرخص شدم، درحالی‌که اسلحه همراهم بود به قرچک رفتم اما در آنجا مأموران به من مشکوک شدند و در بازرسی بدنی اسلحه را کشف و من را دستگیر کردند. به‌رغم ادعای متهم درباره قصد مقتول و دوستانش برای زورگیری از او اما شواهد نشان می‌دهد قاتل و مقتول یکدیگر را می‌شناختند و با هم اختلاف مالی داشتند و همین اختلافات باعث درگیری و ارتکاب این جنایت شده است. از سوی دیگر به دستور بازپرس جنایی2 دوست مقتول که از زمان وقوع جنایت فراری شده‌اند تحت تعقیب قرار گرفتند تا با دستگیری آنها ابعاد دیگر این حادثه روشن شود. براساس این گزارش هم‌اکنون متهم با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد. تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.