فرمانده انتظامی استان همدان گفت: باند کلاهبرداری در خرید و فروش خودرو های لوکس به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در همدان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در همدان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 22 اسفند 1400 , 09:04

سردار سلمان امیری گفت: به دنبال اخبار واصله از گزارشات مردمی مبنی بر اینکه افرادی در نقاط مختلف شهر همدان با افتتاح نمایشگاه خودرو‌های لوکس و خارجی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی و پس از اخذ مبالغ بسیار هنگفت از شهروندان، پس از چند روز یک باره تمامی خودرو‌های گران قیمت را جمع آوری و بنگاه را تعطیل کرده و متواری شده‌اند که با توجه به حساسیت به وجود آمده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی و کمک گرفتن از دستگاه‌های مسئول و نیز استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در کمتر از ۴۸ ساعت، متهمان که ۲ نفر مرد و یک زن بودند را شناسایی و ۲ نفر از آنان را که قصد خروج از کشور داشتند، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی چک، اسناد و مدارک خودرو و عابر بانک‌های مختلف مربوط به مال باختگان کشف و در تحقیقات میدانی مشخص شد، نامبردگان با همدستی چند نفر از افراد در استانی دیگر مبالغ دریافتی از شهروندان را تبدیل به شمش طلا و دلار و خرید ملک کرده‌اند.

سردار امیری می گوید: تحقیقات برای کشف شمش‌های طلا و دلار‌ها و انتقال آن‌ها در حال انجام است که در این راستا، ۲۱ مال باخته شناسایی و ارزش مبالغ کلاهبرداری شده توسط متهمان، ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.