مشهد ـ هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه اعلام کرد: از عصر شنبه تا پایان وقت روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود شدت وزش باد، احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز استان را در پی داشته باشد.

وزش باد همراه با گرد و خاک خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز شنبه با توجه به تغییر فشار هوا و همچنین مسیر جریانات جوی بر روی استان خراسان رضوی ضمن افزایش شدت وزش باد، همچنان شاهد روند افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان هستیم.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به این که این وضعیت از عصر شنبه تا پایان وقت روز یکشنبه ادامه دارد آمده است: پیش‌بینی می‌شود شدت وزش باد، احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز استان را نیز در پی داشته باشد.

این اطلاعیه پیش بینی کرده است که وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش میدان دید و در بیشتر نقاط همراه با کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت به ویژه در نواحی بادخیز استان باشد.

همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل خودداری کنند.

با توجه به سرعت و شدت وزش باد احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس لازم است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید صورت گیرد.

در این اطلاعیه خواسته شده است تا از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به طور جد خودداری شود.