طبق گزارش پلیس ۲۹۶ تیراندازی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ در شهر نیویورک رخ داده و موجب افزایش نگرانی مقامات این شهر شده است.

افزایش ۲۰ درصدی تیراندازی‌ها در شهر نیویورک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, طبق داده‌های پلیس آمریکا, تیراندازی‌ها در شهر نیویورک در سه ماهه نخست سال 2022 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حتی با وجود کاهش قتل‌ها 20 درصد افزایش یافته است.

"نیویورک تایمز" در این باره نوشت, بر اساس آخرین آمار پلیس نیویورک در سه ماهه نخست امسال 296 تیراندازی در این ایالت ثبت شده است. این در حالی است که سال گذشته (2021) در همین مدت 260 تیراندازی ثبت شده است.

"لی سیول"، کمیسر پلیس نیویورک روز پنجشنبه گفت که این روند منعکس‌کننده خشونت مستمر و کاملاً غیرقابل قبول در خیابان‌های شهر ما است.

جلسه توجیهی برای نخستین بار از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در نیویورک برای رسیدگی به میزان خشونت برگزار شده بود. در دو سال پس از آخرین جلسه توجیهی پلیس نیویورک در مورد آمار جرم و جنایت، تیراندازی‌ها در نیویورک افزایش یافته است و این نگرانی را نشان می‌دهد که پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا ممکن است به عقب برگردد.

هفته گذشته، یک نوجوان 12 ساله در "بروکلین" بر اثر اصابت گلوله به خودروی پارک شده‌ای که در آن با اقوام خود مشغول صرف غذا بود، کشته شد. چند روز بعد، یک زن 61 ساله بر اثر اصابت گلوله در "برانکس" جان خود را از دست داد و ماه گذشته نیز یک کودک نوپا 3 ساله در خارج از مهدکودک در "بروکلین" زخمی شد.

با شروع بیرون آمدن نیویورکی‌های خسته از بیش از دو سال برزخ همه‌گیری ویروس کرونا، شکافی بین درک جرم و واقعیت‌های شهر باز شده است. این نیویورک از نظر برخی معیارها خطرناکتر از چیزی است که بسیاری از ساکنان در آغاز همه‌گیری، در بهار 2020 در آن زندگی می‌کردند.

خشونت با اسلحه در سال‌های 2018 و 2019 به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید, اما پس از گذشت زمان این خشونت در حال افزایش است. در سه ماه نخست امسال افزایش جرائمی مانند دزدی و سرقت در مقایسه با دوره‌های مشابه در سال‌های 2020 و 2021 رخ داده است.

"جفری باتس"، مدیر مرکز تحقیقات و ارزیابی در کالج عدالت کیفری "جان جی"، گفت: این افزایش میزان خشونت با اسلحه من را به یاد دهه 1990 می‌اندازد، به این معنا که هر حادثه خشونت به یک خبر اصلی تبدیل می‌شود.

برخی از انواع جرم و جنایت از زمان شروع همه‌گیری در شهر نیویورک افزایش چشمگیری داشته است. میزان تیراندازی دو برابر بیشتر از سال‌های قبل از همه‌گیری است و بیشتر در محله‌های سیاه‌پوست و لاتین‌تبار رخ داده است.

سالانه بیش از 1800 تیراندازی در دو سال گذشته گزارش شده است. این حملات بیشتر علیه ساکنان آسیایی نیویورک و همچنین سیاه پوستان افزایش یافته است.

 اداره پلیس نیویورک پنجشنبه گفت که از زمان استقرار واحدهای رسیدگی به جرم و جنایت در شهر، این واحدها 121 نفر را دستگیر کرده‌اند که 25 مورد از آن‌ها به دلیل نگهداری غیرقانونی اسلحه بوده است.