رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش بلیت مسابقات و تورهای جام جهانی قطر هشدار داد.

سفر به جام جهانی قطر ترفند تازه کلاهبرداران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 28 فروردین 1401 , 15:47

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، گفت: با نزدیک شدن به ایام جام جهانی فوتبال قطر و افزایش خبرها در مورد آن، ممکن است برخی از شهروندان با توجه به مجاورت محل برگزاری این دیدارها قصد داشته باشند که به کشور قطر سفر کنند. افراد سودجو نیز از این علاقه با خبر بوده و در همین راستا هرچه به زمان برگزاری مسابقات نزدیکتر شویم، بیشتر اقدام به درج تبلیغات با موضوع فروش بلیط دیدارها یا سفر به قطر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با استفاده از عناوین جلب توجه کننده مانند بلیت ارزان، سفر ارزان و ... که سعی در هدایت کاربران به صفحات خود دارند، افزود:‌ افراد سودجو کاربران را به بهانه خرید بلیت به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و در آنجا اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنان و برداشت غیر مجاز از حسابشان کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری کاربران را به لینک‌های آلوده هدایت کرده و از طریق بدافزارها اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات داخل گوشی آنان کنند که در این شرایط احتمال سرقت اطلاعات هویتی کاربران نیز وجود دارد.

گودرزی درباره شیوه دیگر مجرمان سایبری اظهارکرد:‌ در مواردی نیز ممکن است مجرمان اقدام به فروش بلیت یا تورهای سفر به کشور قطر کنند، اما در واقع این بلیت‌ها  و تورها خیالی یا جعلی بوده و در نهایت به دلیل آنکه اصالت ندارند امکان تماشای دیدار یا سفر به کشور قطر برای خریدار از دست می‌رود و سودجویان نیز  مبالغی را کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای تهیه بلیت‌های تور و تماشای دیدارها به مراکز رسمی و دارای مجوز مراجعه کنند، گفـت: اعتماد کردن به لینک‌های ناشناس در فضای مجازی ریسک بالایی دارد. پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با هرگونه اقدامات مجرمانه برخورد خواهد کرد.