مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به ۳ حادثه کوهستانی امدادرسانی کردند که این حوادث ۲ فوتی برجای گذاشت. ایرج کیانی امروز در شهرکرد با اشاره به عملیات‌های روز گذشته جمعیت هلال‌احمر گفت: روز دوم اردیبهشت ۶ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به ۳ حادثه کوهستان در شهرستان‌های بروجن و اردل امدادرسانی کردند که متاسفانه در حادثه‌های فوق ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

سقوط مرگ‌بار دختر جوان از آبشار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 03 اردیبهشت 1401 , 11:12

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری افزود: طی گزارش مرکز پیام جمعیت هلال احمر استان در حادثه اول مبنی بر ایست قلبی فردی در کوه کلار، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن با پشتیبانی تیم نگین به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه طبیعت گرد ۶۷ ساله اهل شهر ایذه قبل از حضور نیروهای امدادی به دلیل مشکل ایجاد شده فوت می‌کند و تلاش تیم کوهستان اعزامی برای احیای فرد حادثه دیده نتیجه نداشت لذا پس با همکاری کوهنوردان حاضر در صحنه، فرد فوت شده را به پایین کوه انتقال و تحویل نیروی انتظامی دادند.

کیانی بیان داشت: در حاثه دوم مصدوم ۶۵ ساله در اراضی اطراف روستای چشمه علی دچار افزایش فشار خون و درد در ناحیه قفسه سینه شده و تیم امداد و نجات پایگاه گدارکبک شهرستان بروجن در ساعت ۱۲ به محل اعزام شدند. نیروهای اعزامی پس از انجام خدمات امدادی مصدوم را به پایین مراتع منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی خاطر نشان کرد: در سومین حادثه سقوط یک خانم در آبشار لندی شهرستان اردل اتفاق افتاد، که بلافاصله ۲ تیم بصورت زمینی و یک تیم توسط بالگرد به منطقه اعزام شدند.

کیانی اظهار داشت: باوجود صعب‌العبور بودن منطقه لندی، گروه‌های امدادی پس از طی کردن مسیر سخت گذر به آبشار لندی محل حادثه رسیدند اما دختر جوان به دلیل ضربه به سر و خونریزی مغزی جان باخته بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: عملیات انتقال کوهنورد فوت شد توسط نیروهای امدادی و افراد محلی پس از چندین ساعت و گذر از مناطق صعب العبور به منطقه امن انتقال و سپس به عوامل انتظامی تحویل دادند.