سمنان- سرپرست سازمان آتش‌نشانی سمنان با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری ۱۲۹ مورد حادثه و حریق در سمنان به وقوع پیوسته است، گفت: خوشبختانه در مجموع این حوادث کسی آسیب‌ندیده است.

۱۲۹ مورد حادثه و حریق در سمنان به وقوع پیوست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رضا رهایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه فروردین ماه سال جاری ۱۲۹ مورد حادثه و حریق در شهر سمنان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: از این تعداد ۳۵ مورد آتش‌سوزی و ۹۴ مورد عملیات امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه بیشترین میزان حریق‌ها با هشت مورد مربوط به آتش‌سوزی معابر و ساختمان‌های متروکه و ضایعات می‌شود، افزود: تنها شش مورد مربوط به حریق منزل مسکونی بود که همگی توسط نیروی‌های عملیاتی به‌خوبی پوشش داده‌شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی سمنان بابیان اینکه بیشترین آمار حوادث مربوط به محبوس شدن افراد در اماکن و آسانسور با ۵۴ مورد می‌شود، ابراز داشت: گرفتن حیوانات موذی با ۲۰ مورد در رتبه بعدی قرار دارد.

رهایی با بیان اینکه تعداد ۱۲ مورد از این حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ‌داده است، تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۸۴ نفر مرد و زن توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شدند.

وی ضمن بیان اینکه در اولین ماه سال جاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان نزدیک به یک هزار و ۶۳۰ تماس با سامانه ۱۲۵ پاسخ داده است، افزود: از این میزان تماس با مجموع ۶۴ ساعت و ۵۸ دقیقه عملیات اطفا و امداد و نجات و میانگین سه دقیقه و ۳۳ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.