مشهد ـ اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش بارش‌های بهاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با افزایش بارش‌های رگباری در خراسان رضوی توجه به تقویت سامانه موثر بر استان انتظار می‌رود از امروز برگسترده و حجم بارش‌های رگباری در استان افزوده شود.

در این اطلاعیه آمده است: این بارش‌های رگباری توام با رعدو برق و بارش تگرگ، وزش شدید باد همراه با آبگرفتگی، ایحاد رواناب و سیلاب در استان به ویژه نیمه شمالی از امروز تا پایان هفته به وقوع می‌پیوندد که با احتمال ایجاد صاعقه در نواحی مرتفع و کوهستانی است.

کاهش محسوس دما فردا در استان به ویژه نیمه شمالی هم پیش بینی شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای یک شنبه و دوشنبه در شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، جوین، جغتای، خوشاب، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، چناران، فیروزه، فریمان، نیشابور و مشهد مقدس و دوشنبه تا سه شنبه در درگز، قوچان، کلات نادری، چناران، نیشابور، فیروزه، ارتفاعات دامنه‌های بینالودو هزار مسجد، فریمان، خوشاب، جوین، جغتای، سرخس، صالح آباد و مشهد مقدس روی می‌دهد.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، در روزهای چهارشنبه تا ۵ شنبه درگز و قوچان و ۵ شنبه تا جمعه درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجدو بینالود و نیشابور شاهد بیشترین حجم بارش‌ها خواهند بود.

در این اطلاعیه توصیه شده است: شهروندان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت باد را مهیا کنند.