رکنا: شبکه‌ای مرتبط با جریان نفاق در یاسوج شناسایی و دستگیر شدند.

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان در یاسوج / توضیحات دادستان درباره دستگیری ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا، سید علی ملک حسینی شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: بنا بر اطلاعات موثق شبکه دشمنان معاند و ضد انقلاب با تلاش حداکثری سعی در برجسته کردن تبعات اولیه و ناموفق جلوه دادن اقدامات دولت و تحریک مردم به اغتشاش و تجمعات خیابانی دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، شبکه‌ای در استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه افراد دستگیر شده از جامعه شریف فرهنگیان نبودند، گفت: این شبکه ضمن ارتباط با جریان نفاق ، قصد داشتند تجمعات صنفی مانند تجمعات فرهنگیان را منحرف و به اغتشاشات خیابانی پیوند بزنند.

ملک حسینی ابراز کرد: در روزهای گذشته فراخوانی برای تجمع فرهنگیان در ساعت ۱۰ صبح (دیروز) در فضای مجازی باز نشر شده بود و تعدادی از معلمان تجمع مختصری در جلوی آموزش و پرورش داشتند که توسط نیروهای خدوم پلیس به ایشان اعلام شد این تجمع در شرایط کنونی ممنوع بوده و اکثریت این عزیزان محل را ترک کردند.

وی یادآور شد: متاسفانه تعدادی نیز با تمرد نسبت به دستور دلسوزانه پلیس همچنان قصد تجمع غیر قانونی داشتند و با رعایت مقررات جرایم مشهود و اختیارات پلیس بازداشت شدند.

ملک حسینی بیان کرد: در حال حاضر احد از معاونان دادستانی مرکز استان با حضور در محل بازداشتگاه و پیگیری های لازم و همچنین تحقیقات اولیه پلیس، اقدامات قانونی لازم را انجام داده و ضمن توجیه و ارشاد این افراد در خصوص سوءاستفاده ضد انقلاب از تجمعات صنفی با طی تشریفات قانونی و اثبات بی‌گناهی آزاد خواهند شد.

وی گفت: تمامی نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی هر یک به نوعی عضوی از جامعه فرهنگیان کشور هستند و تمام تلاش آنها به عنوان خادمان مردم صرفا جهت برقرای سلامت و امنیت پایدار بوده وضمن احترام به مقام شامخ معلم و فرهنگیان عزیز، با چشمان باز و هوشیاری کامل اجازه سوءاستفاده ضد انقلاب از اعتراضات صنفی و ایجاد اغتشاش توسط نوچه‌های فریب خورده و ذلیل آنها در داخل کشور را نخواهند داد.