رکنا: رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: در سه ماه گذشته بالغ بر ۶ پرونده کیفری که متهمان آن کودکان زیر ۱۸ سال بودند به صلح و سازش منتهی گردیده است.

درگیری ۶ کودک قزوینی به خیر گذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، فریبا رضایی در این خصوص بیان کرد:در سه ماه گذشته بالغ بر ۶ پرونده کیفری که متهمان آن کودکان زیر ۱۸ سال بودند به صلح و سازش منتهی گردیده است؛ به عنوان مثال یک طفل زیر ۱۸ سال قزوینی که به اتهام درگیر شدن با افراد با سلاح سرد در زندان به سر می‌برد پس از وصول درخواست وکیل تسخیری و تشکیل پرونده با پیگیری مرکز صلح و سازش کانون وکلای دادگستری قزوین، از بند زندان رها و پرونده وی مختومه شد.

وی در ادامه توضیح داد: کودکان سرمایه‌های عظیم و ارزشمند در جامعه هستند ومحکومیت کیفری زودهنگام برای اطفال و نوجوانان موجب خشکیدن ریشه‌های اخلاق‌مداری و خودباوری در وجود آن‌ها می‌گردد که در بزرگسالی آثار بسیار مخربی را برای شخص و جامعه به همراه خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: حل‌وفصل دعاوی از طریق سازش و خارج از محکمه باعث پرورش و نهادینه شدن روحیه صلح و دوستی، گذشت و بخشش بین افراد جامعه می‌گردد که عملی بسیار پسندیده است و در دین مبین اسلام نیز بر آن تأکید بسیار شده است.

بنا بر اعلام کانون وکلای دادگستری استان قزوین، وی گفت: ضمن اینکه مصالحه افراد در مراجع غیرقضایی باعث ندامت و پشیمانی قلبی افراد از عمل ارتکابی و از بین رفتن کینه و عداوت بین افراد شده و این امر رابطه تنگاتنگ با ایجاد امنیت و صلح پایدار در جامعه دارد.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان اظهار کرد: وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ۱۵۰۰ پرونده تسخیری و معاضدتی اعلام وکالت و شهروندان کم‌بضاعت را در سطح استان قزوین مورد دفاع قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سال گذشته ۲۰ هزار نفر ساعت مشاوره حقوقی رایگان در محاکم سطح استان ارائه داده است همچنین شبکه وکلای داوطلب این کانون در زندان مرکزی قزوین، کانون اصلاح و تربیت و شعبه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه مشاوره حقوقی رایگان پرداختند.