رکنا: زهر کشنده عقرب جان کودک 10 ساله مینابی را گرفت.

مرگ کودک 10 ساله مینابی با زهر عقرب / 3 عقرب در جنوب کشور کشنده هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، یدالله رئیسی‌ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب بعد از ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار و عقرب به منازل، بسیاری از افراد دچار گزش می‌شوند.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب گفت: یک کودک 10 ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

وی افزود: سال گذشته آمار ثبت شده گزش‌ها ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ مورد ثبت گزش به ثبت رسیده که این آمار موارد سرپایی اورژانس  را شامل نمی‌شود.

200 نوع عقرب در دنیا

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ نوع عقرب در دنیا وجود دارد که ۲۰ نوع از این عقرب‌ها سمی و کشنده هستند و از این ۲۰ نوع  ۳ نوع کشنده آن در نواحی گرمسیری هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان هستند.

رئیسی‌ماکیانی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش‌ها با اقدامات به موقع کادر درمان منجر به مرگ بیماران در میناب نشده بود، ادامه داد: در مورد اخیر یک کودک ۱۰ ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

جزئیات عقرب گزیدگی کودک 10 ساله

وی گفت: این  کودک ۱۰ ساله ۲۱ خردادماده ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه با تشخیص عقرب‌گزیدگی به بیمارستان مراجعه و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالینی برای وی انجام شد.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب بیان کرد: آزمایشات ابتدایی انجام شده نشان از شرایط عادی بیمار می‌داد.با این وجود متخصص طب اورژانس به آزمایش‌ها بسنده نکرد و ویال ضد عقرب توسط طب اورژانس در ۲ مرحله برای بیمار که بستری موقت بود انفوزیون شد.

رئیسی‌ماکیانی گفت: تا پیش از پروسه اعزام تمامی کارهای درمانی و بالینی بیمار تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه مورخه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ انجام و بیمار توسط آمبولانس اورژانس که آماده به اعزام یک بیمار ترومایی بود به بیمارستان کودکان اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه با خبر شدیم بیمار در بیمارستان کودکان بندرعباس جان باخته است که این غم بزرگ را  به خانواده داغدیده  این کودک تسلیت عرض می‌کنیم.