رکنا: دومین مرحله از طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز در حالی اجرا شد که 21 باند سرقت و 77 سارق و خریدار اموال مسروقه دستگیر شدند.

پسر 16 ساله و پدرش در کرج بی آبرویی می کردند / پیرزن توبه اش را شکست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، صبح دیروز سردار قاسم رضایی، جانشین فراجا در بازدید از مرکز پلیس آگاهی استان البرز گفت: انجام مسئولیت‌ها و مأموریت‌های محوله و ایجاد امنیت و آرامش یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس به شمار می‌رود، افزود: ‌این قول را به هموطنان خود می‌دهیم که از حقوق شهروندی آنها دفاع کرده و با هنجارشکنان و کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع داشته باشیم. برخی سارقان سابقه‌دار ‌50 تا 60 بار سابقه سرقت دارند که نباید به این افراد نگاه جرمی داشت‌، زندان رفتن به این شکل بازدارنده نیست‌، باید از کمک و مساعدت نمایندگان مجلس برای تصویب قانون استفاده و در صورت نیاز طرح‌های دو فوریتی برای تشدید مقابله با سرقت تصویب شود.

سردار رضایی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل عمده در سرقت‌های خرد است و باید قانونی برای مقابله با سرقت‌های خرد تصویب شود، ادامه داد: در بحث دستگاه قضایی برخی قوانین دست دستگاه قضایی را برای برخورد با برخی جرایم بسته است و باید در این باره دغدغه مردم رفع شود. از سوی دیگر پلیس نیز تمام ظرفیت خود را به کار بسته اما اینکه بخواهیم در هر مکانی یک نگهبان قرار بدهیم برای ما امکانپذیر نخواهد بود، این در حالی است که وقتی سارقان با دسته کلیدهای آنچنانی اقدام به سرقت می‌‌کنند نشان می‌‌دهد که قانون باید به گونه‌ای دیگر اعمال شود.

سردار رضایی درباره وضعیت کشف جرائم در استان البرز نیز گفت: استان البرز خوشبختانه در میان 5 استان برتر کشور در زمینه کشف جرایم قرار دارد و 85 درصد جرایم در این استان کشف شده است.

سردار محمدیان رئیس پلیس استان البرز نیز گفت: در اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه ۲۱ باند در قالب ۷۳ سارق و چهار مالخر در استان البرز طی ۷۲ ساعت شناسایی و دستگیر شدند که ارزش اموال کشف شده بیش از ۱۷ میلیارد تومان است.

اظهارات سارق 16 ساله

در میان دستگیرشدگان پسری 16 ساله بود که همراه پدرش دست به سرقت می زد.

از کجا سرقت می‌‌کردید؟

همراه پدرم از حیاط خانه‌های مردم سرقت می‌‌کردیم، در واقع هر چه جلوی چشم‌مان بود را می‌‌دزدیدیم.

مدرسه می‌‌روی؟

خیر یک‌سالی هست که دیگر مدرسه را ترک کردم.

چرا با پدرت به سرقت می‌‌رفتی؟

پدرم بیکار بود، نمی‌توانست خرج زندگی را بدهد از من هم خواست همراهش بروم.

الان پشیمانی؟

خیلی زیاد، من به درس و مدرسه علاقه داشتم اما پدرم نگذاشت ادامه تحصیل بدهم الان آینده‌ام نابود شده و سابقه‌دار شدم.

ماجرای سرقت های یک زن میانسال

زن میانسالی به اتهام سرقت دستگیر شده که به قول خودش می‌‌خواسته در آژانس بانوان کار کند اما حالا روانه زندان شده است.

سابقه داری؟

این سومین بار است که دستگیر شدم.

چرا دستگیر شدی؟

یک مرد که از قبل با هم دوست بودیم کلید خانه‌ای را به من داد و گفت برو آنجا هر چه هست سرقت کن من و دوستم سحر با هم رفتیم و اشیای گرانقیمت را سرقت کردیم.

قبلاً هم به جرم سرقت دستگیر شده بودی؟

بله آخرین بار که آزاد شدم، توبه کردم و می‌‌خواستم آژانس بانوان راه‌اندازی کنم تا زنانی مثل خودم را سر کار بگذارم اما چون سابقه‌دار بودم، نتوانستم مجوز بگیرم و کسی هم به یک زن سابقه‌دار کار نمی‌داد؛ به همین خاطر مجبور به سرقت شدم.

چند سال حبس بودی؟

7 سال