۸۰ نفر از آتش‌سوزی مجتمع اداری و تجاری در حوالی چهارراه پارک وی شهر تهران نجات یافتند.

۸۰ نفر از آتش‌سوزی مجتمع تجاری در تهران نجات یافتند +فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر دوشنبه گفت: ساعت ١۵:۵٢ این حادثه آتش سوزی در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان فیاضی، خروجی بزرگراه مدرس، کوچه نیلوفر غربی، به سامانه ١٢۵ اعلام شد و بی درنگ ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل آتش سوزی یک ساختمان ١٣ طبقه بود که هفت طبقه روی زمین و ۶ طبقه زیر زمین داشت، زمانی که نیروها به محل رسیدند در طبقه منفی سه، در قسمت شوتینگ زباله که در مجاورت داکت و رایزر ساختمان بود، آتش سوزی رخ داده بود.

وی اظهار داشت: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند از طریق داکت ها دود زیادی به طبقات بالایی راه پیدا کرده بود به گونه ای که از در ورودی این ساختمان دود بسیار غلیظ و متراکمی به بیرون متصاعد می شد.

به گفته ملکی، در همین حال که افراد بسیاری در ساختمان محبوس بودند آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی به چند گروه تقسیم شدند، چند گروه برای خاموش کردن آتش و چند گروه برای نجات افراد محبوس به داخل ساختمان رفتند.

وی ادامه داد: گروهی از آتش نشانان با دستگاه های تنفسی به طبقه منفی سه رفتند و آتش را خاموش و حتی یک سیلندر گاز شعله ور را نیز از محل خارج کردند که وجود این مایعات قابل اشتعال بسیار وضعیت را بحرانی می کند.

ملکی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود ٨٠ نفر از آقایان و خانم هایی که در ساختمان حضور داشتند به بیرون منتقل شدند.

وی یادآور شد: در این حادثه فقط یک آتش نشان دچار مصدومیت شد که با تلاش آتش نشانان این حادثه دقایقی است مهار شده است.

ملکی گفت:‌ کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی علت این آتش سوزی هستند.