حوادث رکنا: کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان مسوول پیگیری تفحص و شناسایی پیکرهای شهدای دفاع مقدس اعلام کرد که خبر مربوط به کشف پیکر شهید مهدی باکری کذب است.

پشت پرده کشف پیکر شهید مهدی باکری چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، مطلبی درباره کشف پیکر شهید مهدی باکری چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مطلبی که در آن هیچ اشاره‌ای به منبع خبر و نقل قول نشده است.

کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان مسوول پیگیری تفحص و شناسایی پیکرهای شهدای دفاع مقدس است دقایقی پیش به شایعات اخیر فضای مجازی پاسخ داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد خبر مربوط به کشف پیکر شهید مهدی باکری کذب است و هر از چندگاهی افرادی با اهداف خاص اقدام به پخش این شایعات می‌کنند. لذا از مردم عزیز و دل‌داده شهدا درخواست می‌گردد اخبار مربوط به تفحص شهدا را از مرجع رسمی رسانه کمیته جستجوی مفقودین به نشانی‌های زیر دریافت نمایند.

سایت تفحص شهدا:

http://www.tafahoseshohada.ir

سطرهایی از زندگی «آقا مهدی»

کتاب گویای شهید «مهدی باکری» منتشر شد.

شهید مهدی باکری فرمانده  لشکر ۳۱ عاشورا اسفند سال ۱۳۶۳ در جریان عملیات بدر زمانی که نیروهای بعثی رزمندگان اسلام را در جزیره مجنون به محاصره خود درآورده بودند بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.

قایق حامل پیکر این شهید نیز مورد اصابت آر پی جی قرار گرفت و در رودخانه اروند غرق شد، از این رو پیکر این شهید هیچ گاه بازنگشت و در آب‌های اروند باقی ماند.