حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی از بانوی جوان به بهانه انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

مرد شیطانی به بهانه ازدواج قصد بی آبرو کردن زن زنجانی را داشت / پلیس وارد عمل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، سرهنگ سید احمد موسوی در رابطه با شناسایی و دستگیری عامل تهدید واخاذی به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه، اظهار داشت: در پی شکایت بانوی جوان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، گفت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیه آشنا و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج ، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشت که توسط پلیس فتا زنجان دستگیر شد.

سرهنگ موسوی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: والدین مراقب فرزندان بالاخص دختران جوان در فضای مجازی باشند و به آن‌ها گوشزد کنند که فضای مجازی محل مناسبی برای اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.