رکنا : فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از کشف و ضبط ۷۸ شی تاریخی هنگام بازرسی از یک منزل در رامشیر خبر داد.

راز گنج نفیس در خوزستان فاش شد ! / در رامشیر چه بود ؟!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی اظهار داشت: در تماس رییس پلیس آگاهی شهرستان رامشیر مبنی بر کشف تعدادی شیء تاریخی در این شهرستان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اشیاء شامل 62 عدد سکه و تعدادی شیء فلزی سنگی هستند که در این خصوص صورت‌جلسه‌ای تنظیم و اشیای مکشوفه به‌ منظور سیر مراحل و کارشناسی ( تشخیص اصل یا بدل بودن) تحویل گرفته شدند که پس از اعلام نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان، تعدادی از این اشیاء، تاریخی و تعدادی دیگر تقلبی تشخیص داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: هم‌اکنون این موضوع به‌منظور شناسایی متهمان دیگر از راه مراجع قضایی درحال رسیدگی است.

وی بیان کرد:براساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش بدون مجوز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متهمان به 6 ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

رامشیر در جنوب شرق اهواز واقع است. این شهرستان دارای  چهار اثر ثبت ملی شده شامل مضیف میر عبداله بزرگ(قرون متاخر اسلامی)، تل رضوان(تاریخی)، تپه مرزه(اشکانی -الیمایی)، و محوطه آبشار ابولفلوس (اشکانی - الیمایی) است.