رئیس پلیس فتای بوشهر از دستگیری متهمی که با مشخصات پسرش کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: متهم در قالب درج آگهی دروغین اجاره منزل در سایت دیوار از مالباختگان، کلاهبرداری کرده است.

دستگیری مردی که با مشخصات پسرش کلاهبرداری می‌کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در روزهای گذشته، چند نفر مالباخته به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که برای یافتن آپارتمان با مبلغ اجاره متناسب به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی یک واحد آپارتمان در محدوده بهمنی شهر بوشهر و پس از اینکه در بستر واتس آپ با فرد آگهی دهنده به صورت پیام و چت کردن، توافق کردیم، مبلغی را به پیشنهاد وی بعنوان بیعانه پرداخت ولی در ادامه دیگر پاسخگوی تماس ما نبوده و متوجه شدیم قربانی کلاهبرداری شده ایم که حال از وی شاکی و تقاضای رسیدگی داریم.

وی بیان کرد: با پی جویی تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان مشخص گردید که مشخصات اولیه متهم مربوط به نوجوانی ۱۵ ساله هست که در تحقیقات تکمیلی هویت واقعی متهم اصلی استخراج و نامبرده که پدر این نوجوان بود شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل گردید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت پذیرفته و با مشاهده مستندات گردآوری شده توسط کارآگاهان سایبری، لب به اعتراف گشوده و ضمن پذیرفتن ارتکاب کلاهبرداری‌های مذکور، به صراحت اظهار داشت که برای اینکه شناسایی نشوم از هویت و مشخصات پسرم استفاده کردم. در ادامه نیز تمامی وجوه از دست رفته مالباختگان از طریق متهم دستگیر شده به آنها مسترد شده و متهم جهت تصمیم گیری به مرجع قضائی معرفی گردید.

سرهنگ مهدی قاسمی در خاتمه به کاربران فضای مجازی توصیه نمود تا حتی المقدور از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای وی، خریدی انجام نداده و در هنگام خریدهای اینترنتی از سایت‌های واسط مثل دیوار، قبل از رؤیت و دریافت کالا یا خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش پرداخت خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا مراجعه و موضوع را به همکارانم گزارش تا از ایجاد ضرر و زیان برای سایر هموطنان، جلوگیری شود.