اراک - سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: سند پاسخ به حوادث در استان به زودی تدوین می‌شود و این امر می‌تواند ورود به عرصه پیشگیری را تسریع کند.

تدوین سند پاسخ به حوادث در استان مرکزی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم شعبان زاده ظهر سه‌شنبه در نشست خبری گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه نیروی انسانی و لجستیکی با چالش مواجه است چون عمده تجهیزات امداد و نجات مورد نیاز هلال احمر وارداتی و اروپایی است و کشور نیز در شرایط تحریم قرار دارد. خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه تأمین تجهیزات و تأمین نیروی انسانی در حال انجام است و انتظار داریم استان نیز باید برای رفع مشکلات موجود همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به عضویت ۱۵ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان، ادامه داد: استان مرکزی از جهت نیروهای داوطلب غنی است و می‌توان از این ظرفیت بهره برداری کرد البته جمعیت هلال احمر در حالت کلی به واسطه ساختار داوطلبانه خود با کمبود نیروی انسانی مواجه است به همین دلیل جوان‌سازی جمعیت و منابع انسانی یکی از مسائل مورد تأکید است.

بودجه ۴۰ میلیارد تومانی هلال احمر در سال آینده

وی با اشاره به تصویب بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای این جمعیت در سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار کرد: این بودجه در سال ۱۴۰۲ به جمعیت تخصیص می‌یابد و یک پروژه از محل اعتبارات متمرکز جمعیت به مبلغ ۷ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و ۷ میلیارد تومان نیز در سفر اختصاص یافت تا این پروژه طی ۲ سال آینده بهره برداری شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در شازند نیز به جهت استقرار صنایع بزرگ و تردد جاده‌ای و کوهستانی بودن منطقه، یک مجتمع امدادی کلنگ زنی شده است که ۸ میلیارد تومان برای این پروژه در سفر هیئت دولت اختصاص یافت و ۲۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز و توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت در این سفر مصوب شد.

شعبان زاده بیان کرد: در ایام اربعین حسینی (ع)، ۱۳ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان، خدمات شبانه روزی ارائه می‌کنند و جمعیت هلال احمر استان مرکزی، معین استان ایلام است و در این ایام، ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی امدادی با تجهیزات کامل به این منطقه اعزام شده است.

۶۰ پزشک و پرستار جمعیت هلال احمر استان مرکزی به عراق اعزام شدند

وی ادامه داد: این جمعیت به ۳۰۰ نفر از موکب داران استان مرکزی نیز آموزش‌های امداد و نجات ارائه کرده است و ۶۰ نفر اعم از پزشک، پرستار و عوامل امداد با تجهیزات مورد نیاز و دو دستگاه آمبولانس به عراق اعزام شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان مرکزی مشکل خاصی ندارند و تأمین اقلام امدادی به صورت متمرکز از سوی جمعیت مرکز صورت می‌گیرد و عمده داروی مورد نیاز استان از طریق داروخانه هلال احمر تأمین می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

پرداخت کمک بلاعوض ۴.۱ میلیارد تومانی به بیماران

شعبان زاده تصریح کرد: سال گذشته ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیماران به شکل بلاعوض پرداخت شد که عموماً در حوزه دارو انجام شد و امسال نیز این رقم به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است و علاوه بر آن بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بیماران پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح هلال رحمت، چهار هزار سبد حمایتی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین در استان تهیه و توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: نذر آب یکی از طرح‌های خوب است که در راستای کمک به مناطق کم برخوردار کشور چندین سال است در حال برگزاری است و تاکنون نذر آب یک، ۲، سه، ۴ اجرا شده و نذر آب پنج هم در حال اجرا است که این نذر امسال در اواخر شهریورماه توسط جمعیت هلال احمر این استان در روستای سرزه شهرستان ریگان استان کرمان به اجرا در می‌آید.

شعبان زاده عنوان کرد: همچنین جمعیت هلال احمر استان مرکزی هفته آتی نذر آب را در ۲ روستای شهرستان کمیجان نیز اجرا می‌کند.

شعبان زاده با تاکید بر اینکه هلال احمر آمادگی کامل جهت ارائه آموزش به صنایع و مجموعه‌های مختلف را دارد، افزود: سند پاسخ به حوادث در استان به زودی به نگارش درمی‌آید و این امر می‌تواند ورود به عرصه پیشگیری را تسریع کند.