حوادث رکنا: سرپرست پلیس فتا استان لرستان عنوان داشت : متهمی با داشتن 150 پرونده قضایی در سراسر کشور و کلاهبرداری مبلغ حدود بیست میلیارد ریال از جویندگان کار شناسایی و دستگیر شد.

150 زن و مرد لرستانی جویای کار به دنبال مرد شیاد بودند / میلیارد به جیب زده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا؛  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ گودرز امیری، سرپرست پلیس فتا استان لرستان در تشریح این موضوع گفت: با شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در پوشش آگهی های کاریابی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ امیری افزود: با بررسی های اولیه توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد شخصی با استفاده از درج آگهی با کاربری های  مختلف در سایت های ثبت آگهی مبنی بر واسطه گری برای کاریابی و کارفرمایی و اغفال افراد بیکار از آنها کلاهبرداری می کند.

سرپرست پلیس فتا استان لرستان ادامه داد: با استفاده از روش های پلیسی متهم که اهل یکی از استان های همجوار بود مورد شناسایی قرار گرفت و در مخفیگاهش در خرم آباد دستگیر شد.

وی ادامه داد: از مخفیگاه متهم تعداد 8 دستگاه تلفن همراه 5 عدد سیم کارت بدست آمد که با بررسی شماره سیم کارت های کشف شده مشخص شد تعداد حدود 150 پرونده قضایی علیه متهم در سراسر کشور تشکیل شده که مبلغ حدود بیست میلیارد ریال از جویندگان کار کلاهبرداری نموده است.

سرهنگ امیری گفت: از آنجایی که شغل مناسب یکی از نیازهای اساسی جوانان می‌باشد و تعداد زیادی از افراد جویای کار هستند و فضای مجازی یکی از منابعی است که افراد برای پیدا کردن شغل به آن مراجعه می نمایند،  از این‌رو شیادان سایبری با سوءاستفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری ازشهروندان می‌‌کنند.

این مقام مسئول از عموم شهروندان خواست : در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس ww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش  و یا با خط 096380 با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.