حوادث رکنا: کرمان شهردار رفسنجان گفت: در اغتشاشات اخیر ۴ نفر از آتش‌نشانان شهرداری رفسنجان مورد بی‌مهری قرار گرفته و در این قضیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

4 آتش نشان بدجوری کتک خوردند/ در رفسنجان رخ داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا؛ مهندس مجید کهنوجی صبح امروز هفتم مهرماه در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: آتش‌نشانان به معنای واقعی قهرمانان بی‌ادعا هستند. در سیل اخیر شاهد بودیم که مأموران آتش‌نشانی شبانه‌روز همت کردند و آب‌هایی که در منازل بودند با پمپ‌ها جمع‌آوری و در شستشوی معابر با تمام وجود خدمت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: در اغتشاشات اخیر ۴ نفر از آتش‌نشانان شهرداری رفسنجان مورد بی‌مهری قرار گرفته و در این قضیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

گزارش ۷۶۰ حادثه به آتش‌نشانی در شش ماه اول امسال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان نیز در این مراسم با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست امسال این سازمان پرداخت و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۷۶۳ مورد حادثه به سازمان آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان گزارش شده که ۳۰۴ مورد آن آتش‌سوزی و ۴۵۹ مورد امداد و نجات بوده است.

علی رمضانی‌نژاد افزود: از ۳۰۴ مورد آتش‌سوزی، ۵۷ مورد آتش‌سوزی مسکونی، ۲۵ مورد تجاری، ۲ مورد صنعتی، ۱۰ مورد ترانس برق، ۳۸ مورد خودرو، ۷۱ مورد درخت و ۸۸ مورد زباله بوده است.

وی ادامه داد: در بحث امداد و نجات که ۴۵۹ مورد حادثه داشتیم، گیرافتادگی در آسانسور ۱۰ مورد، سقوط در چاه ۶ مورد، تصادفات ۲۵ مورد، حلقه انگشتری ۱۲ مورد، حیوانات موذی و وحشی مثل زنبور و مار ۳۶۱ مورد، نجات از ارتفاع ۲ مورد، غرق‌شدگی یک مورد، برق‌گرفتگی یک مورد و سایر موارد ۳۹ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: در این حوادث متأسفانه یک خانم و ۹ نفر خانم جان خود را از دست دادند و ۲۷ نفر آقا و ۶ نفر خانم مجروح شدند.

رمضانی‌نژاد به بحث آموزش توسط این سازمان نیز اشاره و بیان کرد: در بحث آموزش، سازمان آتش‌نشانی در دو سال اخیر با جدیت وارد شده است و در شش ماه اول امسال حدود هزار نفر از اقشار مردم، ادارات و دانشگاهها را آموزش اطفاء حریق داده است. همچنین در بازدید ایمنی از ساختمانهای در حال احداث نیز ۴۷ مورد بازدید و پیشگیری از موارد ناایمن را در این ساختمان‌ها داشته‌ایم.