بازپرس جنایی تهران با نوشتن ۳۰دلیل در پرونده قتل خواننده افغان، همسر و یکی از آشنایان وی را به اتهام مشارکت در قتل مجرم شناخت.

۳۰ دلیل برای قتل خواننده مشهور به دست همسرش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پنجشنبه 05 آبان 1401 , 01:38

صبح هشتم مهر سال گذشته جسد مرد جوانی در نزدیکی خانه‌شان در تهران پیدا شد. او با ضربات چاقو به قتل رسیده  بود و با حضور قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی و کارآگاهان آگاهی در محل حادثه معلوم شد که مقتول مردی افغان است که رپر و خواننده بوده و در مجالس عروسی و مهمانی‌ها برنامه اجرا می‌کرد. ماموران در جریان تحقیقات به همسر وی و مردی جوان که از اقوامشان بود، مشکوک شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان در شبی که خواننده افغان کشته شده بود، مهمان خانه آنها بوده است. همسر مقتول و مهمان آشنا بازداشت شدند اما مدعی بودند که بی‌گناه هستند. از سوی دیگر پدر مقتول به دادسرای جنایی تهران رفت و از عروسشان به اتهام قتل پسرش شکایت کرد. وی گفت: چند سال قبل پسرم همراه همسرش و 3 فرزندش برای کار به ایران آمدند و در تهران ساکن شدند. مدتی بعد او با همسرش اختلاف پیدا کرد، چون احتمال می‌داد که همسرش به او خیانت کرده است و احتمال می‌دهم که همسرش با همدستی آن مرد آشنا، پسرم را به قتل رسانده‌اند. زن جوان و مرد آشنا منکر جنایت بودند و این درحالی بود که هر روز شواهد و مدارکی علیه آنها به‌دست می‌آمد. تا اینکه چند روز قبل زن جوان در بازداشتگاه اداره آگاهی تهران برای یکی از زندانی‌ها تعریف کرد که شوهرش را با همدستی مردی آشنا به قتل رسانده است. وقتی این زندانی ماجرا را برای پلیس تعریف کرد، شکی باقی نماند که همسر مقتول و مرد آشنا عاملان این جنایت هستند.

در این شرایط هر دو متهم به دادسرا منتقل شدند و بازپرس جنایی تهران پس از اخذ آخرین دفاع از این زن و مرد، با نوشتن 30دلیل قضایی، برای متهمان به اتهام مشارکت در قتل قرار جلب به دادرسی صادر کرد. 4دلیل اصلی و مهم این است که زن جوان در بازداشتگاه اسرار قتل را نزد یک زندانی دیگر فاش کرده است. دومین دلیل این است که شب حادثه زن جوان از پسرش خواسته تا به همراه خواهرانش از خانه بیرون بروند. پسر این زن در تحقیقات عنوان کرده که وقتی برگشتند مادرشان را در حال شستن لکه‌های خونی که روی فرش بوده دیده‌اند. آثار خونی که پس از انجام آزمایش دی‌ان‌ای مشخص شد متعلق به مقتول بوده است. نکته بعدی این بوده که زن جوان چند روز قبل از قتل به شوهرش گفته که به‌زودی او را از زندگی‌اش بیرون می‌کند و بارها تأثیر یک داروی خواب‌آور را در اینترنت جست‌و‌جو کرده است. همان دارویی که در بدن مقتول وجود داشت، این یعنی زن جوان از قبل دارو را تهیه کرده تا همسرش را با آن بیهوش کند و بعد با همدستی مرد آشنا نقشه جنایت را اجرا کنند. به این ترتیب به‌زودی هر دو متهم به اتهام قتل در دادگاه کیفری محاکمه خواهند شد.