رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین از کشف ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی خبر داد.

کشف سکه و سنگ قبر عتیقه در خان مرد ورامین +عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ماه از کشف و ضبط ده‌ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و ... هنگام بازرسی از یک منزل در ورامین خبر داد.

 

وی در توضیح این موضوع عنوان کرد: "در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت و در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم شد و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیا، تاریخی تشخیص داده شد. این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد."

تاجیک اداره میراث فرهنگی و گردشگری، ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان گفت: "با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی در حال رسیدگی است."