رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آموزش ١٥ هزار امدادگر و نجات گر تا پایان سال جاری برای تشکیل تیم‌های تخصصی واکنش سریع در شعب و مراکز استان‌ها خبر داد.

آموزش ۱۵ هزار امدادگر تا پایان سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور گفت: با توجه به نیازی که برای افزایش مهارت‌های تخصصی امدادگران و نجاتگرانی که در صحنه حادثه حضور پیدا می‌کنند و همچنین با توجه به سازماندهی تیم‌های امدادی که هم اکنون در حال انجام است، دیده می‌شد، دوره‌های مهارت آموزی تیم‌های توان‌افزایی طراحی و با همکاری معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و دستور و تاکید رئیس جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفت.

ولی پور ادامه داد: ٤ مرکز آموزشی تخصصی در کرمان، تهران، اصفهان و گیلان آماده برگزاری این دوره‌ها هستند و اولین دوره در مرکز آموزش‌های جمعیت هلال احمر شهریار با حضور بیش از ٥ هزار امدادگر در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به انتظاری که از لحاظ کمی و کیفی در مورد برگزاری این دوره‌ها بود با همکاری پرسنل ما در جمعیت هلال احمر استان تهران این دوره با کیفیت مطلوب در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش ١٥ هزار امدادگر و نجاتگر تا پایان سال گفت: در فاز اول این دوره برای ٥ هزار نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان‌ها بر اساس شاخص‌هایی که تعیین شده است به عنوان اعضای تیم‌های واکنش سریع برگزار و تا پایان سال ١٥ هزار امدادگر و نجاتگر آموزش خواهند دید و در قرارگاه‌های شعب و مراکز استان‌ها استقرار داشته و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

همچنین با هدف آموزش تیم‌های واکنش سریع شعب، دوره تخصصی نجات‌گران در مرکز آموزش‌های استان تهران واقع در شهریار در حال برگزاری است. رئیس سازمان امداد و نجات و معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر با حضور در این مرکز، از روند برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی بازدید کردند.