رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با اجرای طرح «همتا»، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور ضمن دریافت آموزش کمک‌های اولیه و مواجهه با مخاطرات به عضویت هلال احمر در می‌آیند.

پیوستن یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز به هلال احمر تا پایان سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد گلفشان در این‌باره گفت: هر یک از مربیان آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر در قالب این طرح در ۳ ماهه زمستان جاری به مدارس کشور معرفی می‌شوند و با حضور در کلاس‌های درس مقاطع دبستان و متوسطه اول، اصول مقدماتی کمک‌های اولیه را آموزش خواهند داد.

او افزود: همچنین هر یک از مربیان ۱۱۲ دانش‌آموز علاقه‌مند را شناسایی و به عضویت هلال احمر در خواهند آورد. دانش‌آموزان تازه عضو شده نیز سال آینده تحت آموزش‌های تکمیلی قرار می‌گیرند تا توانایی آموزش کمک‌های اولیه و مواجهه با مخاطرات را به همتایان خود یعنی دیگر دانش‌آموزان مدارس آموزش دهند.

گلفشان ادامه داد: امسال مربیان آموزش همگانی نقش راهبر خواهند داشت و در مرحله بعد هر کدام از دانش‌آموزان در تیم‌های ۱۱۲ نفره به عنوان سفیران آموزشی هلال احمر فعال خواهند شد.

رئیس سازمان جوانان تاکید کرد: معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در برگزاری این طرح مشارکت خواهد داشت به این ترتیب که پشتیبانی محتوایی، فنی و تأمین مربیان را انجام خواهد داد.

رئیس جمعیت هلال احمر ماه گذشته گفته بود: امسال سال جذب حداکثری داوطلبان و اعضا است. سال آینده بر انتقال آموزش‌های تکمیلی به اعضای تازه وارد تمرکز خواهیم کرد و در ۱۴۰۳ از خدمات این نیروها بهره‌مند می‌شویم.