در طول قرن‌ها، انسان‌ها طلا و نقره را به جواهرات، سکه‌ها و سایر اقلام خیره کنده تبدیل کرده‌اند. برخی از این اشیاء براق قیمتی همراه با اجساد مدفون و برخی دیگر نیز در گذر زمان گم شده‌اند.

زن خوش‌شانس اتفاقی صاحب گنج شد! + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    گجت‌نیوز نوشت: در طول قرن‌ها، انسان‌ها طلا و نقره را به جواهرات، سکه‌ها و سایر اقلام خیره‌کنده تبدیل کرده‌اند. برخی از این اشیاء براق قیمتی همراه با اجساد مدفون و برخی دیگر نیز در گذر زمان گم شده‌اند.

 

با مرموزترین گنج های کشف شده در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید که قدمت برخی از آنها به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

زن خوش‌شانس اتفاقی صاحب گنج باستانی شد!

حلقه وایکینگ

زمانی‌که یک زن در نروژ بسته‌ای از جواهرات ارزان قیمت را در یک حراج آنلاین خرید، انتظار چیزی بیش از چند لباس سرگرم‌کننده برای پوشیدن را نداشت. در عوض، او با تحویل بسته، یک حلقه وایکینگ طلایی بزرگ که از رشته‌های فلزی پیچ خورده ساخته شده بود را کشف کرد.

زن نروژی انگشتر را به باستان‌شناسان نشان داد و آن‌ها بر اساس سبک آن، اثر باستانی مذکور را قدمت‌گذاری کردند. به‌گفته کارشناسان، این حلقه احتمالا به یکی از حاکمان قدرتمند وایکینگ‌ها در حدود هزار سال پیش تعلق داشته است.

کشف ذخیره‌ای از سکه‌های باستانی در حین بازسازی آشپزخانه

بازسازی عادی یک آشپزخانه، منجر به کشف گنجینه‌ای از سکه‌های طلا شد که در زیر تخته‌های چوبی خانه‌ای متعلق به قرن هجدهم در بریتانیا مدفون شده بود. این گنجینه شامل ۲۶۰ سکه طلا متعلق به سال‌های ۱۶۱۰ تا ۱۷۲۷ میلادی است و ارزش آنها در حدود ۲۹۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

زن خوش‌شانس اتفاقی صاحب گنج باستانی شد!

نقاب خاکسپاری طلایی

مقبره ۳۰۰۰ ساله یک نجیب‌زاده در مرکز چین امروزی، با گنجینه‌ای غنی شامل یک ماسک خاکسپاری که یکی از قدیمی‌ترین اشیای طلایی یافت شده در این منطقه است، کشف شد. به‌گفته محققان، این ماسک به اندازه‌ای بزرگ است که صورت یک بزرگ‌سال را بپوشاند و ممکن است به‌عنوان نمادی برای جسم طلایی فاسدنشدنی شخص متوفی ساخته شده باشد.

گردنبندی از جنس طلا و سنگ گارنت

مقبره یک زن عالی‌رتبه که طی قرن هفتم در انگلستان دفن شده بود، به‌همراه یک گردنبند خیره‌کننده ساخته شده از طلا، سنگ گارنت و آویزهای سکه رومی کشف شد. محل دفن شامل دو صلیب چشم‌گیر بود که نشان می‌دهد این شخص قرون وسطایی احتمالا یکی از اولین رهبران زن مسیحی بوده است.

زن خوش‌شانس اتفاقی صاحب گنج باستانی شد!

کشف کمربند طلای باستانی در مزرعه چغندر

یک کشاورز چغندر در جمهوری چک، به‌طور غیرمنتظره‌ای یک ورق طلای مچاله شده را در زمین خود کشف کرد. باستان‌شناسان پس از بررسی این اثر نتیجه گرفتند که گنج کشف شده احتمالا قسمت جلوی یک کمربند چرمی است که مربوط به عصر برنز در حدود ۲۵۰۰ سال پیش است.

به‌گفته باستان‌شناسان، دایره‌های متحدالمرکزی که بر روی ورقه‌ طلا تزئین شده‌اند، ممکن است نشان دهنده نظم کیهانی باشند. مشخص نیست که این کمربند متعلق به چه کسی بوده، اما بدون شک به فردی عالی‌رتبه تعلق داشته است.