حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شخصی که با سوء استفاده از مدارک هویتی از طریق سامانه اقدام به ثبت وام ازدواج شخص دیگری کرده بود دستگیر شد.

مرد مشهدی ازدواج کرد و روحش هم خبر نداشت / دستگیری مرد شیاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در تشریح خبر دستگیری عامل سوءاستفاده از مدارک هویتی در استان، اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکایت وی مبنی بر ثبت درخواست وام ازدواج ایشان توسط شخص دیگری، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. 

وی گفت: با انجام اقدامات  و تحقیقات پلیسی کارشناسان پلیس فتا، متهم پرونده شناسایی و طی هماهنگی قضایی احضار و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی افزود: متهم با به دست آوردن مدارک هویتی شاکیِ، از طریق سامانه ثبت درخواست وام ازدواج، اقدام به ثبت وام در استان دیگری نموده بود. 

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا طی هماهنگی با بانک مقصد، اقدام به ابطال درخواست وام ثبت‌شده توسط متهم نموده و شاکیِ توانست مجدداً در سایت مذکور ثبت‌نام نماید. 

سرهنگ شاکری به شهروندان توصیه کرد: هرگز مدارک هویتی خود را در فضای مجازی برای دیگران ارسال ننمایند چراکه خیلی از کلاهبرداران با ترفندهایی از قبیل استخدام و کار در منزل اقدام به اخذ مدارک از کاربران و سپس سوءاستفاده از آن می‌نمایند.