حوادث رکنا: صبح امروز، چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ کیومرث پوراحمد در 74 سالگی درگذشت.

نگاه کیومرث پوراحمد به مرگ و درخواستش برای نوع سنگ قبر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجم ویدیو: 12.88M

 مدت زمان ویدیو: 00:02:55

به گزارش گروه حوادث رکنا؛ نگاه کیومرث پوراحمد به مرگ و درخواستش برای نوع سنگ قبرش منتشر شد.  نام کیومرث پوراحمد سریع می بردمان به اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به خواهران غریب و خسرو شکیبایی که برای مان می خواند: «مادر من ... مادر من تو یاری و یاور من ...» با کیومرث پوراحمد می رویم دنیای شیرین قصه های مجید. بی بی دوست داشتنی، ناظم بداخلاق و قصه ساده اما تو در توی نوشته جادویی هوشنگ مرادی کرمانی عزیز. ما با کیومرث پوراحمد شب یلدا را گذرانده ایم و در کفش هایم کو و چند کار آخرش، برایش در مذمت گذر روزگار درخشان نوشته ایم.

او از امروز تصمیم گرفت تا در میان مان نباشد. این را هوشنگ گل مکانی و رفقای قدیمی پوراحمد در مجله فیلم تایید کرده اند.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تایید خبر فوت کیومرث پور احمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شد و با بررسی‌های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است.

وی افزود: کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ در یکی از واحدهای دهکده ساحلی انزلی  فوت کرده است.

دادستان مرکز استان در پایان گفت: درحال حاضر جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت تامه مرگ بررسی و خبر تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی شود.

اطلاعیه پلیس درباره درگذشت کیومرث پوراحمد

فرماندهی انتظامی استان گیلان از درگذشت «کیومرث پوراحمد»، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در بندر انزلی خبر داد.

در این خبر آمده است: در پی اعلام یک فقره خبر فوت مشکوک فردی سالخورده در دهکده ساحلی بندرانزلی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بندرانزلی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت رخ داد، بلافاصله اکیپ پلیس آگاهی برای بررسی صحت و سقم موضوع در محل حادثه حضور پیدا کردند که با جسد بی جان کارگردان نام آشنای کشورمان آقای کیومرث پور احمد مواجه شدند..

یافته‌های پلیس حاکی است کنار جسد مرحوم پوراحمد دست نوشته‌ای کشف شده است که متأسفانه حکایت از اقدام به خودکشی وی دارد.

تلاش کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق علت انگیزه احتمالی متوفی در اقدام به خودکشی، ادامه دارد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس گیلان ضمن ابراز تأسف و تسلیت به خانواده مرحوم «کیومرث پوراحمد» و اهالی هنر و سینمای کشور، مشروح رخ داد را پس از بررسی کارآگاهان پلیس و کسب نتیجه، به اطلاع همگان می‌رساند.

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده کشورمان، دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما بود و آثار متعددی از جمله «تیغ و ترمه»، «کفشهایم کو؟»، «۵۰ قدم آخر»، «اتوبوس شب»، «نوک برج»، «گل یخ»، «خواهران غریب»، «بخاطر هانیه»، «بی‌بی چلچله»، «قصه‌های مجید» و «سرنخ» را در کارنامه خود دارد.

 پوراحمد کارش را با نقدنویسی به خصوص در ماهنامه «فیلم» آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» وارد سینما شد.

کانال تلگرامی ماهنامه سینمایی «فیلم امروز» علت درگذشت کیومرث پوراحمد را خودکشی اعلام کرده است.

فیلم امروز کیومرث پوراحمد

اگر احیانا به فکر خودکشی هستید یا کسی را می‌شناسید که نگران خودکشی وی هستید، می‌توانید از نهادهای مختلفی کمک بگیرید. در ایران اورژانس اجتماعی با تلفن ۱۲۳ بیست‌وچهارساعته برای ارئه مشورت و کمک آماده است. خط رایگان تلفنی ۱۴۸۰ مشاوره رایگان تلفنی است که بین ساعت‌های ۶ صبح تا ۹ شب می‌توانید با آن تماس بگیرید. همچنین سامانه آنلاین http://moshaver.behzisti.ir و مراکز بهزیستی می‌توانند به‌صورت آنلاین یا حضوری مشاوره لازم را به شما ارائه دهند.