حوادث رکنا: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که با استفاده از دستگاه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

شگرد جدید مرد شیاد 40 میلیاردی در تهران لو رفت / پلیس فاش کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، سرهنگ حسین‌علی ابن‌علی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های فرماندهی انتظامی شهر ری در روزهای اخیر پرداخت و گفت:‌ در تاریخ هجدهم فروردین ماه امسال فردی به کلانتری ۱۷۴ قیامدشت مراجعه کرده و پرونده ای با موضوع کلاهبرداری اینترنتی تشکیل شد. شاکی پرونده در تحقیقات اولیه به ماموران گفت که یک دستگاه ورزشی را برای فروش در سایت دیوار به ارزش ۶۰ میلیون تومان آگهی کرده و پس از گذشت ساعتی فردی با او تماس گرفته و گفته که حاضر است در ازای پرداخت ۵۲ میلیون تومان این دستگاه را خریداری کند که این موضوع با موافقت شاکی همراه شده است. 

وی با اشاره به شیوه کلاهبرداری از شاکی گفت: پس از گذشت دقایقی متهم از طریق یکی از پیام‌رسان‌ها تصویری از صفحه انتقال وجه را برای شاکی ارسال کرده و در پاسخ به اینکه چرا پیامکی برای او ارسال نشده نیز مدعی شده که چون انتقال وجه از طریق سامانه پایا انجام شده، فرآیند واریز وجه به حساب چند ساعتی زمان لازم دارد و در ساعات آینده پیامک واریز برای فروشنده ارسال خواهد شد. در ادامه نیز این فرد از شاکی خواست تا از طریق تاکسی اینترنتی کالای خریداری شده را برایش ارسال کند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه شاکی ساعتی پس از ارسال و تحویل کالا متوجه شده که رسید ارسالی جعلی بوده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، گفت: پس از انجام اقدامات پلیسی و جستجوهای ویژه در فضای سایبری و حقیقی، سرانجام ماموران کلانتری قیامدشت ردپای کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های همجوار ری مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر و به مقر  انتظامی منتقل کردند.

ابن علی با اشاره به انجام بازجویی وتحقیق از متهم گفت: در تحقیقات ویژه و تخصصی انجام شده مشخص شد متهم دارای سابقه سرقت و زندان است و هم اکنون دارای ۳۰پرونده کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور اعم از خرید دام از شهرستان ملایر، لوازم خانگی از کردستان و... است. این فرد تحت تعقیب دستگاه قضائی بوده و بیش از ۲۰ حکم جلب برای او صادر شده بود.

وی  ارزش کلی اموال کلاهبرداری شده توسط متهم را  ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت که این شیوه و شگرد کلاهبرداری را هنگامی که در زندان بوده طراحی کرده و پس از آزادی از زندان آن را اجرایی کرده است. سرانجام نیز متهم پس از تحقیقات تکمیلی، به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل  دادیاری دادسرای خاوران شد.