حوادث رکنا: 5 سارق حرفه ای که 40 خانه در تهران را هدف سرقت قرار داده بودند در عملیات پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجم ویدیو: 61.21M

 مدت زمان ویدیو: 00:02:35

به گزارش رکنا، خالی کردن چند خانه توسط یک باند 5 نفره از سارقین به روش های مشابه حاکی از سرقت سریالی خانه ها بود. همین مسئله باعث شد تا موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار بگیرد.

این افراد بعد از تاریکی آسمان و در ساعت های مختلف شب از طریق پنجره رویی یا به شکل توپی زنی به خانه ها وارد شده و به سرقت طلا، ارز و اشیا قیمتی دست می زدند. در نهایت نیز با انجام یک عملیات هم زمان در تهران و یک عملیات در یکی از استان های غرب کشور تمام اعضای این باند دستگیر شدند. از این سارقین نیم کیلو طلا، مقدار قابل توجهی ارز و سایر اشیای قیمتی کشف شده است.

سرقت از منزل (1)

مجید که یکی از اعضای کلیدی این باند است می گوید: سابقه سرقت دارم اما مدت ها بود که دست به هیچ دزدی نزده بودم و کارم در ساختمان ها جوشکاری است. متاسفانه ماه ها قبل بعد از اینکه برای ازدواج با دختری اقدام کرده و نامزد شدیم کار ساخت و ساز خوابید و مجبور شدم تا دوباره دست به دزدی بزنم.

سرقت از منزل (2)

او ادامه می دهد: « من از این وضعیتی که در آن قرار گرفته ام، راضی نیستم و فکر کنم که نامزدم نیز از این اتفاق با خبر شده است. حالا بدون شک او را از دست خواهم داد. بماند که در این 8 سرقت خانه ای که ما انجام داده ایم، تنها 150 میلیون تومان دست مرا گرفت. 

سرقت از منزل (3)

مجید درباره چگونه ورودشان به خانه ها می گوید: در خیابان می چرخیدیم و وقتی چراغ خانه ای خاموش بود یا از طریق پنجره و بالکن و یا از طریق تخریب در ورودی به خانه ها وارد می شدیم و تمام خانه را در جست و جوی طلا، ارز و اشیا قیمتی می گشتیم.

سرقت از منزل (4)

این فرد در پایان خاطرنشان می کند: پیشنهاد من به مردم این است که اگر می خواهند خانه هایشان از دست امثال من در امان بماند حتما به غیر از استفاده از نکات ایمنی در خانه هایشان از دزدگیر نیز استفاده کنند.