سخنگوی شورای شهرتهران گغت: بر اساس طرحی که امروز به تصویب اعضای شورای شهر رسید شهرداری مکلف شده است مکان‌هایی را ظرف مدت یک ماه جهت تجمعات و اعلام انتقادات مردم شهر تهران به شورا معرفی کند.

تصویب طرح تعیین مکان برای برگزاری تجمعات مردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  علی اعطا در حاشیه سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات شورای شهر گفت: جلسه امروز جلسه‌ای پرتنوع همراه با تذکرات و بررسی طرح‌های مختلفی بود. موضوعات میراثی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عمارت مستوفی ممالک نیز مورد اشاره اعضا قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه موضوع تبدیل خانه پدری غلامرضا تختی - که در معرض تخریب قرار گرفته است - به موزه تختی مصوب شد همچنین به زورخانه فولاد اشاره شد تا مورد توجه میراثی در تهران قرار بگیرد. بی‌تردید خانه پدری جهان پهلوان تختی و زورخانه فولاد می‌تواند با توجه به پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر به موزه و ظرفیتی برای گردشگری تهران تبدیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران برای ارائه برنامه عملیاتی به منظور ساماندهی فضاهای حاشیه ای گفت:‌ یکی دیگر از طرح‌هایی‌ که مورد بررسی قرار گرفت، الزام شهرداری برای ارائه طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای بود که این طرح در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه امروز در نهایت با رای اعضا به تصویب رسید.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر 900 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران وجود دارد که از این تعداد 300 هزار درمعابر اصلی و 600 هزار در معابر فرعی قرار گرفته است. با اجرای این طرح بیش از این شاهد کاهش آلودگی هوای تهران خواهیم بود اما قطعا باید دراین طرح از فناوری‌های روز بهره بگیریم. متاسفانه در حال حاضر به دلیل سردرگمی مردم برای استفاده از پارک‌ حاشیه‌ای و بی نظمی دراین بخش شاهد افزایش ترافیکی در این معابر هستیم.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: براساس این طرح، شهرداری ملزم شده است که ظرف 30 روز برنامه خود را به شورای شهر ارائه دهد.

وی بررسی طرح مدیریت بحران در شهر تهران را یکی دیگر از دستور جلسات امروز شورا ذکر کرد و گفت:‌ آقای مسجد جامعی که به عنوان طراح دراین حوزه بود. توضیحاتی را برای سایر اعضا مطرح کرد و یک فوریت این طرح در دستور کار قرار گرفت. به این ترتیب شهرداری تهران بر اساس این طرح باید پیوست‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را برای پروژه‌های عمرانی خود تعریف کند. این موضوع در نخستین سال برنامه پنج سال برنامه شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفته بود که اعضا به یک فوریتی آن رای نداده بودند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع داده شد.

اعطا در پایان اظهارکرد: امروز یکی دیگر از طرح‌هایی که وقت زیادی از شورا را به خود اختصاص داد، الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان مناسبی جهت بیان انتقادات مردم به شیوه قانونی است. این طرح با امضای 17 نفر از اعضای شورای شهر تهران تقدیم هیات رییسه شده بود وارائه آن بنابر بر اصل 27 قانون اساسی که بر اجتماعات که مخل آرامش نباشد و بدون اسلحه اجازه برگزاری دارند، مطرح شده است. در این راستا و برای تحقق حقوق شهروندی در شهر تهران نهایتا با رای اعضای شورای اسلامی تهران، شهرداری ملزم شد که داخل یک مکان و یا مکان‌هایی را برای این مبحث به شورا پیشنهاد کند.