بر اثر برخورد یک کشتی باری چینی با یک نفت کش ایرانی در سواحل چین 32 نفر خدمه این نفت کش ناپدید شدند که اسامی 30 مفقود شده حادثه نفتکش که ایرانی هستند ، اعلام شد.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، بر اثر برخورد یک کشتی باری چینی با یک نفت کش ایرانی در سواحل چین 32 نفر خدمه این نفت کش ناپدید شدند که اسامی 30 مفقود شده حادثه نفتکش که ایرانی هستند ، اعلام شد : مجید قصابی عروجی، مجید نقیان، حسین جهانی هل آباد، احسان ابولی قاسم آبادی، میلاد عنایتی، سعید دهقانی، پوریا عیدی پور، سجاد عبداللهی، محمد کاووسی تکاب، فرید محبی، حامد بهاری هشکوایی، محمدرضا رضازاده ماسوله، مهدی صادقی، حسن رومیانی، محمد پیریائی، بهرام اتحاد، عبدالغنی سامری، ابوذر نظامی، سیدجواد حیدری، علیرضا نجفی فر، علی حیدریه کهن، بهرام پوریایی، یاور افشاری، میلاد عروی، مسلم علیزاده نودهی، عبدالکریم بشارتی پور، امید ضیایی، ایوب مظفری عبدگاه، احسان فرجی و ساقی فعال.

دو نفر از خدمه این نفت کش نیز بنگلادشی بودند.

این نفت کش با نام سانچی که ازسوی شرکت ملی نفتکش ایران در پاناما ثبت شده است، با 275 متر طول، 50 متر عرض و ۱۳.۴ متر آبخور، در سال 2008 میلادی ساخته شده و وزن این کشتی 85462 تن و وزن آن در حالت نیمه پر بیش از 164 هزار تن بوده است. این نفتکش در تاریخ 24 آذر 96 از ایران راهی بندر دسان کره جنوبی شد و طبق برنامه قرار بود امروز در این بندر پهلو بگیرد اما دچار سانحه شد.

گفته می شود، نفت کش سانچی در حالی که از کانالی در دریای شرقی چین عبور می‌کرد، یک کشتی باری چینی از پهلو با وسط آن برخورد کرد و به علت اشتعال بالای میعانات گازی به سرعت منفجر شد. این نفتکش جزو نفتکش های جدید شرکت ملی نفتکش ایران است که حدود 10 سال عمر داشت.