استاندار مرکزی گفت: احقاق حقوق کارگران واحد تولیدی، صنعتی هپکو را با همه توان دنبال می کنیم.

احقاق حقوق کارگران هپکو را دنبال می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سید علی آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حل مشکلات خانواده بزرگ هپکو از مدت ها پیش با برگزاری نشست های متعدد با مقامات کشوری و مکاتبات لازم پیگیری شده و همچنان نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: به کارگران فهیم و تلاشگران صادق عرصه صنعت و اقتصاد کشور در هپکو این اطمینان خاطر را خواهیم داد که برای رفع چالش های پیش روی این واحد صنعتی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: تلاش دولتمردان و همه دلسوزان نظام و انقلاب این است که مشکلات و تنگناهای پیش روی این واحد صنعتی در فضایی مسالمت آمیز و قانونی حل و فصل شود.
آقازاده افزود: بازگشت مجدد هپکو به رونق اقتصادی راهبرد دولت است و تحقق این مهم با همراهی کارگران و سازمان های ذیربط از جمله سازمان خصوصی سازی مهیا می شود.
واحد تولیدی صنعتی هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد.