فرماندار قشم گفت: در برنامه ششم توسعه به ساخت پل خلیج فارس توجه شده است و مطابق آن امسال اعتباری معادل 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت آن اختصاص یافت.

9500 میلیارد ریال برای  ساخت پل خلیج فارس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از علیرضا نصری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار به پیوست قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که با تخصیص آن آرزوی دیرینه مردم جزیره قشم در اتصال به سرزمین مادری تحقق پیدا می کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امسال اعتبارات استانی و متوازن شهرستان قشم 451 میلیارد و 239 میلیون ریال است که اگرچه نسبت به اعتبارات سال گذشته کاهش داشت اما بودجه و اعتبارات واقعی تر شده است.
نصری افزود: اعتبار مصوب سال گذشته 704 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که 51 درصد از آن تخصیص پیدا کرد.
وی ادامه داد: اعتبارات سال گذشته به 135 طرح اختصاص یافت و 73 طرح نیز بدون تخصیص ماند که امید می رود امسال با برنامه ریزی انجام شده این اعتبار مصوب واقعی تر و تخصیص آن نیز بیشتر شود.
فرماندار قشم گفت: امسال 95 میلیارد ریال به حوزه راه و راهداری، 62 میلیارد ریال به حوزه خدمات بهداشتی، درمانی و دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت.
وی افزود: همچنین 32 میلیارد ریال برای طرح های هادی روستایی و 65 میلیارد ریال جهت اجرای طرح هایی در حوزه آموزش و ورزش در نظر گرفته شد.
نصری ادامه داد: امسال اعتبار گردشگری و زیرساخت های آن 35 میلیارد ریال و اعتبار آب شهری و روستایی 60 میلیارد ریال است.
وی خاطر نشان کرد: تا کنون یکهزار میلیارد ریال در حوزه آبرسانی هزینه شده است و هم اکنون 25 میلیارد ریال برای اتمام آبرسانی به تمام روستاهای جزیره نیاز است.
فرماندار قشم تصریح کرد: امسال با جذب بودجه مورد نیاز از صندوق توسعه ملی و منابع داخلی شرکت آب طرح آبرسانی تکمیل می شود.
وی اعتبار حوزه برق را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حوزه برق نیز 20 میلیارد ریال برای برق رسانی به سایت پرورش میگو در روستای دستکو اختصاص یافت.
نصری ادامه داد: همچنین 15 میلیارد ریال جهت راهبری، تعمیرات و نگهداری برق جزایر لارک و هنگام در نظر گرفته شد.
وی افزود: بقیه بودجه جهت مصارف فرهنگی از قبیل مساجد، کانون های پرورش فکری، اوقاف، پایگاه های مقاومت بسیج و غیر آن و نیز برخی طرح های مستمر دامپزشکی جهت کنترل بیماری دام و طیور و مانند آن در نظر گرفته شده است.
فرماندار قشم خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بودجه استانی فقط 18 درصد از اعتبارات اختصاص یافته است و بقیه اعتبارات به صورت ملی و درون دستگاهی اعلام می شود.
وی گفت: امسال از محل 27 هزارم درصد ارزش افزوده ای که طبق قانون بودجه امسال به اماکن ورزشی اختصاص پیدا می کند 14 طرح روستایی با هزینه 23 میلیارد ریال تعریف شد.
وی افزود: همچنین از محل اعتبارات ارتقاء شاخص در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی، ردیف متوازن ملی و کمک های فنی و اعتباری در مجموع 2 هزار و 620 میلیارد ریال به استان هرمزگان تخصیص پیدا می کند که جذب سهم شهرستان از این اعتبارات نیز پیگیری می شود.
نصری اذعان کرد: در حوزه بودجه توجه ویژه ای به تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی می شود و به طرح هایی از بخش خصوصی که در حوزه تولید و اشتغال اثرگذار باشند، کمک های فنی و اعتباری داده می شود که برق رسانی به سایت پرورش میگو در روستای دستکو از جمله آن است.
وی ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، دولت تدبیر و امید برای پویایی بخش خصوصی ایجاد زیرساخت ها از قبیل آب، برق و جاده دسترسی مساعدت های لازم را انجام می دهد
فرماندار قشم خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز تسهیلات کم بهره طراحی شد که در مرکز استان بیش از 550 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های بخش خصوصی پیشنهاد شده به فرمانداری قشم مصوب و به بانک ها معرفی شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500