فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: تبلیغاتی که در مورد قابلیت برخی دستگاه ها که ادعا می شود در کوچک کردن بینی موثر هستند، صددرصد کذب است.

تبلیغات در مورد دستگاه کوچک کننده بینی کذب است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا از انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی، علیرضا صابری روز سه شنبه درباره اینکه دستگاه‌های کوچک کننده بینی چقدر موثر هستند،‌ اظهار داشت: این مساله را قبول نداریم چراکه به هیچ عنوان کارساز نیست و اگر تغییری در شکل بینی باشد، موقت و برگشت‌پذیر بوده و هرگونه تبلیغات در این زمینه صددرصد غیرواقعی است.
وی افزود: مردم زمانی که برای جراحی زیبایی به پزشکی مراجعه می‌کنند، تجربه، علم و مدرک او را که باید مورد تایید وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی باشد حتما درنظربگیرند. همچنین اسامی پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک در سایت انجمن به تفکیک شهرستان و محل کار آنها موجود است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، در مورد موضوع پیکرتراشی، اضافه کرد: این جراحی نوعی شکل دادن به بدن به شمار می‌رود و تنها باید برای کسانی که از لحاظ پزشکی تایید شوند، انجام می شود؛ زیرا در غیر این صورت گاهی عوارض جبران ناپذیر و حتی خطر مرگ را می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد.
وی درخصوص انجام جراحی ‌های ساکشن و زیبایی در مطب‌ها هشدار داد و گفت: این اقدام به ‌رغم ممنوعیت گاهی انجام می شود و عوارض مختلفی همچون عفونت، هماتوم، آبسه و مرگ و میر را به همراه دارد.
بر اساس گزارش سالانه انجمن بین‌المللی جراحی پلاستیک (ISAPS)، کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه‌های اول تا پنجم انجام جراحی های زیبایی تهاجمی و کم‌تهاجمی سال 2016 قرار داشته‌اند و 41٫1 درصد از کل عمل‌های پلاستیک جهان را به خود اختصاص داده اند.
روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه‌های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول جای گرفته است.
سالانه در حدود 25 هزار جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می شود و در دنیا جراحی پلک، در بین جراحی های زیبایی سر و صورت، رتبه نخست را دارد.